Sida 1 av 1
Coobra CB3 V4
Postat: tisdag 2020-03-03 16:33
av bonemala
Har köpt ett bryggverk Cobra CB3 V4 och undrar om det är något särskilt
att tänka på vid bryggning?
Har bryggt Biab innan.
Lite sent att fråga nu men bättre sent än aldrig.
Mikael.
Re: Coobra CB3 V4
Postat: tisdag 2020-03-03 17:06
av Djonk
Du kan behöva krossa malten grövre och/eller ha i t.ex. risskal, speciellt om du mäskar annat än kornmalt, för att undvika stopp.
Re: Coobra CB3 V4
Postat: onsdag 2020-03-04 09:18
av bonemala
Då jag köper färdig mald malt undrar jag om det går beställa olika grovlek
på malten?
Annars får det bli risskal, vill ju inte behöva rengöra pumpen mitt i mäskningen.
Re: Coobra CB3 V4
Postat: onsdag 2020-03-04 10:08
av Djonk
De försöker nog krossa malten tillräckligt grovt där du köper den, kanske inte behövs extra skal så länge du inte brygger t.ex. veteöl.
Re: Coobra CB3 V4
Postat: torsdag 2020-03-05 08:16
av christoffergbg
Hur är bryggverket? Kollat en del på Coobran nämligen!
/Christoffer
Re: Coobra CB3 V4
Postat: söndag 2020-03-08 18:32
av bonemala
Har inte provat än men det verkar robust