Sida 1 av 1

20 L gryta

Postat: måndag 2018-04-02 14:17
av bonemala
Hej.
Är ny på detta och undrar hur mycket öl går det brygga i en 20L gryta?
Tänkte använda biab eller är det bättre att mäska direkt i grytan som har kran och Bazooka filter?
Finns det något bryggar program på svenska?
Säker självklara svar för en del men inte för mig :wink:
Mvh Mikael

Re: 20 L gryta

Postat: måndag 2018-04-02 16:08
av STMF
Hej,.
10-12 liter borde gå bra. Kanske måste du toppa upp med lite vatten beroende på hur mycket du kokar bort.
BIAB funkar bra, och är antagligen enklare.
Jag känner inte till något bryggarprogram på svenska.

/Stefan

Re: 20 L gryta

Postat: måndag 2018-04-02 20:19
av Bee
Kör du maxi BIAB och späder vid kylning borde du kunna få ut en 20l sats med en 20l gryta.

Re: 20 L gryta

Postat: tisdag 2018-04-03 15:13
av bonemala
Okej.
Tack så mycket.