Hejsan!
Detta är det första receptet jag själva konstruerat och skulle gärna vilja få lite feedback på det innan bryggning.
Det jag är ute efter är en mellanbitter lättdrucken men smakrik öl.
Jag brygger extrakt med steeping.
OBS! Receptet är utformat för 10 liter vört.
Allt tilltyckande uppskattas, tack på förhand!
APA med Cascade och Citra?
Moderatorer: martinb, alekks, Webbgrupp
-
Pandapappa
- Satsbryggare

- Inlägg: 4
- Blev medlem: onsdag 2018-02-28 18:01
Re: APA med Cascade och Citra?
Ser inget fel på den. Personligen hade jag byt ut caramalten mot en mörkare och mindre mängd.
Re: APA med Cascade och Citra?
Det där blir säkert kanon!
Om jag skulle göra en ändring så skulle det vara att komplettera med en Citra giva vid typ 5 min, och delat givorna vid 10 min till en vid 20 och en vid 10, men som sagt inte säkert det blir bättre, bara lite annorlunda
Men rådet blir ändå, kör enligt plan det ser ut att bli göttigötttgött
Edit: Minska karamell till max 10, det håller jag med om!
Om jag skulle göra en ändring så skulle det vara att komplettera med en Citra giva vid typ 5 min, och delat givorna vid 10 min till en vid 20 och en vid 10, men som sagt inte säkert det blir bättre, bara lite annorlunda
Men rådet blir ändå, kör enligt plan det ser ut att bli göttigötttgött
Edit: Minska karamell till max 10, det håller jag med om!
-
Pandapappa
- Satsbryggare

- Inlägg: 4
- Blev medlem: onsdag 2018-02-28 18:01
Re: APA med Cascade och Citra?
Tack för feedback. Ändrat lite utifrån era förslag
Fler tankar? Good to go?
- MysticDragon
- Helmaltsbryggare

- Inlägg: 34
- Blev medlem: söndag 2018-07-08 15:10
Re: APA med Cascade och Citra?
Hur blev det då?