APA med Cascade och Citra?

Vill du ha tips och feedback på ditt recept? Har du en intressant idé du vill diskutera? Här är forumdelen för dig!

Moderatorer: martinb, alekks, Webbgrupp

Pandapappa
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 4
Blev medlem: onsdag 2018-02-28 18:01

APA med Cascade och Citra?

Inlägg av Pandapappa »

Hejsan!
Detta är det första receptet jag själva konstruerat och skulle gärna vilja få lite feedback på det innan bryggning.
Det jag är ute efter är en mellanbitter lättdrucken men smakrik öl.
Jag brygger extrakt med steeping.
OBS! Receptet är utformat för 10 liter vört.
Allt tilltyckande uppskattas, tack på förhand!
IMG_13511.jpg
STMF
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Inlägg: 242
Blev medlem: fredag 2015-07-10 10:41
Ort: Halmstad

Re: APA med Cascade och Citra?

Inlägg av STMF »

Ser inget fel på den. Personligen hade jag byt ut caramalten mot en mörkare och mindre mängd.
Snow
RIMS-byggare
RIMS-byggare
Inlägg: 590
Blev medlem: söndag 2016-02-21 20:25
Ort: Tyresö

Re: APA med Cascade och Citra?

Inlägg av Snow »

Det där blir säkert kanon!

Om jag skulle göra en ändring så skulle det vara att komplettera med en Citra giva vid typ 5 min, och delat givorna vid 10 min till en vid 20 och en vid 10, men som sagt inte säkert det blir bättre, bara lite annorlunda :)

Men rådet blir ändå, kör enligt plan det ser ut att bli göttigötttgött

Edit: Minska karamell till max 10, det håller jag med om!
Pandapappa
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 4
Blev medlem: onsdag 2018-02-28 18:01

Re: APA med Cascade och Citra?

Inlägg av Pandapappa »

Tack för feedback. Ändrat lite utifrån era förslag :) Fler tankar? Good to go?
IMG_13544pp.jpg
Användarens profilbild
MysticDragon
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 34
Blev medlem: söndag 2018-07-08 15:10

Re: APA med Cascade och Citra?

Inlägg av MysticDragon »

Hur blev det då?
Skriv svar