Vad har du för problem med Coronan? Byta Corona mot kinakross känns inte som nåt vidare lyft. Och då menar jag inte att det är nåt fel på kinakrossarna, utan att Coronan gör ett godkänt jobb också.
Om jag skulle välja kross så ser min rangordning ut så här:
1. Mattmill kompakt
2. Bulldog
3. Corona
Coronan är inte en valskross, men kinakrossarna har (generellt) för liten valsdiameter ändå. Men min uppfattning är att de krossar malt dugligt i alla fall. Mattmillen är (som namnet säger) kompakt, men har ändå valsar med ordentlig diameter och verkar överlag välbyggd, men är å andra sidan dyr.
Tillsist, jag har inte själv faktisk provat någon av dessa krossar, men jag har lagt mer tid är vad som är försvarbart på maltkross-studier för hemmabruk...
Edit: Just det ja, det finns en del modifikationer man kan göra för att förbättra Coronan t.ex se här:
http://www.instructables.com/id/Corona- ... n-Brewing/, men googlar man runt kan man säkert hitta mer matnyttigt på ämnet.
Edit2: Min rangordning av maltkrossar betyder inte att bulldog:en är den näst bästa på marknaden, inte alls, utan det handlar mer om hur jag uppfattat 'prisvärdheten' hos krossarna.