Sida 1 av 1
Sommarträff i Sösdala 2017
Postat: tisdag 2017-05-30 12:39
av martinb
Årets hembryggarträff i Sösdala äger rum den 8/7! Mer info finns på Facebook:
https://www.facebook.com/events/1895435160668824/
Re: Sommarträff i Sösdala 2017
Postat: tisdag 2017-05-30 22:13
av skyking
Frågor:
1) Hur tar man sig dit och (framförallt) därifrån från helsingborg?
2) Hur många brukar det vara på träffen?
Re: Sommarträff i Sösdala 2017
Postat: onsdag 2017-05-31 20:47
av martinb
1) Tåg. Antingen Helsingborg - Hässleholm - Sösdala eller Helsingborg - Lund - Sösdala. Vi har kört väg 1 dit och 2 hem senaste gångerna tror jag.
2) Drygt 10-15 hembryggare/hembryggargäng och 60-talet till besökare eller så. Tror det var runt 25-30 olika öl att smaka på.
Re: Sommarträff i Sösdala 2017
Postat: fredag 2017-06-02 07:04
av GASBY
Jag tror inte det går några tåg den helgen ( inga tåg 9 helger från nu). Fördelen är att det är ett planerat stopp, så man vet att det finns bussar. Hoppas detta inte blir ett hinder för er att delta på denna trevliga träff.
Re: Sommarträff i Sösdala 2017
Postat: fredag 2017-06-02 19:25
av martinb
Precis, det är ersättningsbussar enligt plan från Skånetrafiken.
Re: Sommarträff i Sösdala 2017
Postat: onsdag 2017-07-05 20:30
av skyking
Kanske en dum fråga, men det var länge sen jag var på en träff:
Tar man med egna glas eller finns det på plats?
Re: Sommarträff i Sösdala 2017
Postat: torsdag 2017-07-06 11:35
av martinb
Dennis och CO står för sådana konsumtionsvaror så det är bara att ta med sig öl

Re: Sommarträff i Sösdala 2017
Postat: tisdag 2018-05-22 10:53
av Karl R
blir det nån träff i år?
Re: Sommarträff i Sösdala 2017
Postat: tisdag 2018-05-22 13:19
av martinb