Har sökt och letat lite överallt efter vad detta betyder.
Är nybryggare och förstår inte riktigt denna del av receptet som
Beersmith så fint tycker jag ska göra.
Har blivit med en Grainfather och har till slut lyckats få till profiler som stämmer
Med vattenmängder osv. Men är fundersam över hur jag ska göra med detta.
0 min - Saccharification (67.0 C for 60 min, 20 min rise)
Add 17.81 of water and heat to 67.0 C over 20 min
Någon vänlig själ som kan förklara, säkert simpelt för er.
Menas det att det tar 20min att värma vattnet till 67?
[beersmith]Hjälp med mäskning
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Re: [beersmith]Hjälp med mäskning
Ja, du har satt stigtiden till 20 minuter för att värma vatten till 67°C.
Re: [beersmith]Hjälp med mäskning
Man sätter det efter hur lång tid det tar mellan temperaturstegen.
@Lindh har en hefeweizen mäskprofil för BM50 No-sparge (?) där han mätt dessa tider och därmed vet exakt hur lång tid mäskcykeln tar.
@Lindh har en hefeweizen mäskprofil för BM50 No-sparge (?) där han mätt dessa tider och därmed vet exakt hur lång tid mäskcykeln tar.
Re: [beersmith]Hjälp med mäskning
Lakning eller inte spelar ingen roll för timern. På bloggen finns beersmithprofil och rise-time-how-to under avancerad hembryggning i menyn.
http://www.lindhcraftbeer.com/2016/09/hefe-xxii/
http://www.lindhcraftbeer.com/2016/09/hefe-xxii/
