Varning från Google
Moderatorer: Fredrik Almgren, martinb, Webbgrupp
- assistredo
- Maltrostare

Varning från Google
När jag nu skulle skicka ett inlägg i en tråd i forumet fick jag ett varningsmeddelande att shbf inte var säker och kunde vara hackad. 
Björn Petersson
Re: Varning från Google
Det är för att du skickas till en https-länk utan kryptering. Det är Google som tröttnat på att folk inte sköter sina certifikat och börjat varna hårdare för det. Även Firefox har börjat varna mer.
Det är inget du kan gör så mycket åt, det är den som sköter webbservern som behöver fixa det.
Ditt inlägg postas som vanligt.
Det är inget du kan gör så mycket åt, det är den som sköter webbservern som behöver fixa det.
Ditt inlägg postas som vanligt.
Hoppas de ser över denna snart... för det är bökigt att få den varningen hela tiden
// Jonas
Det är möjligt att du kan lägga till ett undantag för shbf i din webbläsare men jag kan tyvärr inte kolla för tillfället.
eller så kan väl bara admin lösa problemet... användare ska vill inte behöva lägga undantag (tycker jag).
Problemet las ju upp 7 februari 2017, 20:01 så de borde finnas någon från SHBF som sett det här
Problemet las ju upp 7 februari 2017, 20:01 så de borde finnas någon från SHBF som sett det här
// Jonas
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Kontakt:
SHBFs admins har kontakts och de tittar på vad som kan ha hänt. HTTP funkar fortfarande precis som vanligt.
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Kontakt:
HTTPS-problemet ska nu vara löst.
Jäpp, funkar från min jobbdator igen.