Har vindförvåg inhandlat två hopshot från maltmagnus.
När kör jag i hotshotsprutan och hur?Precis innan flaskning lite i varje flaska eller i jäshinken röra försiktigt runt i hinken sedan flaska.......
Tips mottages med glödja!
Ha en bra helg!
Hur gör jag med hopshot
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Kategoriregler
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
Re: Hur gör jag med hopshot
@drake. Kan du berätta vad han ska göra med dom? [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Finns en tidigare tråd med lite synpunkter på detta. "Hopshots från MM" tror jag den heter.
Jag tipsar om att testa droppvis i enstaka flaskor. Ganska stor skillnad beroende på hur mycket man tillsätter. Jag har testat från 3-18 droppar per flaska (=0,27 - 1,62 gram per liter). Blir även olika karaktär beroende av IBU och humlegivor i övrigt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tipsar om att testa droppvis i enstaka flaskor. Ganska stor skillnad beroende på hur mycket man tillsätter. Jag har testat från 3-18 droppar per flaska (=0,27 - 1,62 gram per liter). Blir även olika karaktär beroende av IBU och humlegivor i övrigt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Judgecc skrev:@drake. Kan du berätta vad han ska göra med dom? [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]
Droppar jag i innan kolsyrejäsning??