Bryggladan?
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Bryggladan?
Sitter och funderar på att beställa en Braumeister från Bryggladan, är det någon som har beställt där i från?
- Pilsnerkokaren
- Maltrostare

Re: Bryggladan?
Har beställt ekfat och humle vid 2 olika tillfällen. Har funkat bra.
Hej
Jag beställde en BM 10 L från bryggladan.se . Den var ett par tusingar billigare där än på Humlegården.
När jag beställde stod det att den fanns på lager men efter tio dar mailade jag och frågade var den var och då väntade de på att den skulle komma från Speidel!
Den kom efter 4,5 veckor, hade jag vetat det hade jag köpt hos Humle istället. Det vet ju bryggladan också därför skriver de inte "slut i lager".
Har man tålamod och vill spara en slant så är det jättebra.
Jag beställde en BM 10 L från bryggladan.se . Den var ett par tusingar billigare där än på Humlegården.
När jag beställde stod det att den fanns på lager men efter tio dar mailade jag och frågade var den var och då väntade de på att den skulle komma från Speidel!
Den kom efter 4,5 veckor, hade jag vetat det hade jag köpt hos Humle istället. Det vet ju bryggladan också därför skriver de inte "slut i lager".
Har man tålamod och vill spara en slant så är det jättebra.
Kanon tack, då blir det nog till att beställa i kväll. Är just en BM 10L jag ska handla. Du råkar inte ha en beersmith profil att dela med dig av?
Nix, jag har inte provat beersmith ännu, men det är kanonbra säger de flesta.
Vet vad den har för volym? Hur stora/små satser kör du? vad är max och vad minsta det går att brygga?
Gick inge vidare att beställa, fick tillbaka pengarna efter ett par dagar efter beställningen.