Turbid mashing med grainfather?

Här kan man diskutera Grainfather. http://www.grainfather.com/

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Kategoriregler
Handlar det inte om Grainfather hör det inte hit.
Askatasuna
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 80
Blev medlem: söndag 2015-09-27 16:08

Turbid mashing med grainfather?

Inlägg av Askatasuna »

Hej alla.

Då jag är nästan uteslutande intresserad av lambic och sneglar på att köpa en Grainfather, har någon testat och köra turbid mashing med en Grainfather?
Användarens profilbild
Mange81
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Inlägg: 290
Blev medlem: onsdag 2013-08-21 14:15

Re: Turbid mashing med grainfather?

Inlägg av Mange81 »

Jag har gjort en variant på förenklad grumligmäskning med bara ett uttag. Funkar helt ok. Dock bli maltbädden något kompakt tyckte jag av utförandet. Men det jäser fint om damejanen.

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Skriv svar