Hej alla.
Då jag är nästan uteslutande intresserad av lambic och sneglar på att köpa en Grainfather, har någon testat och köra turbid mashing med en Grainfather?
Turbid mashing med grainfather?
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Kategoriregler
Handlar det inte om Grainfather hör det inte hit.
Handlar det inte om Grainfather hör det inte hit.
-
Askatasuna
- Torrhumlare

- Inlägg: 80
- Blev medlem: söndag 2015-09-27 16:08
Re: Turbid mashing med grainfather?
Jag har gjort en variant på förenklad grumligmäskning med bara ett uttag. Funkar helt ok. Dock bli maltbädden något kompakt tyckte jag av utförandet. Men det jäser fint om damejanen.
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk
Skickat från min SM-G903F via Tapatalk