Sida 1 av 1
Isolera utsidan för bättre kok
Postat: måndag 2015-06-08 11:25
av Leon
Är det någon som har nått bra tips om var man kan hitta isolering till camurri cb-50?
typ som
http://maltmagnus.se/isoleringbryggryta ... =isolering
Re: Isolera utsidan för bättre kok
Postat: måndag 2015-06-08 13:12
av Falkens
Min spontana tanke är, liggunderlag som alltid eller kolla med Malt Magnus om de finns en gjord för CB-50
Re: Isolera utsidan för bättre kok
Postat: måndag 2015-06-08 13:13
av Leon
Vilken typ av liggunderlag skulle du rekommendera?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Isolera utsidan för bättre kok
Postat: måndag 2015-06-08 15:18
av Falkens
Re: Isolera utsidan för bättre kok
Postat: måndag 2015-06-08 15:19
av Leon
Tackar
Då blir det hem och testa!
Re: Isolera utsidan för bättre kok
Postat: måndag 2015-06-08 21:55
av Judgecc
Jag tycker bättre om classes liggunderlag. [emoji1]
Re: Isolera utsidan för bättre kok
Postat: lördag 2016-02-06 10:31
av arnesson
Har inga problem med att få till bra kok i min CB50.
Har du mycket fastbränd vört på värmeelementen?
Brygger du utomhus utan vindskydd?
Vad ställer du in för temp för kok?
Själv ligger jag på 103 och får då ett riktigt bra kok som rullar på fint utan att det är ett stormkok.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Isolera utsidan för bättre kok
Postat: måndag 2016-02-08 20:24
av Leon
Vi brygger i garaget, ca 10grader nu på vintern.
har inget fastbränt.
vi har ställt in 102 och då rullar det bra när det väl kommer upp i temp.
jag gick och köpte claes ohlssons liggunderlag, och det har funkat toppen. får ännu bättre rull, och det går även snabbare att komma upp i temp.
// Leon