Kapsyler till Poppels flaskor
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
- Trollspinnare
- Satsbryggare

Kapsyler till Poppels flaskor
Förbereder min nästa flasktappning nu och har för vana att alltid testa att sätta dit kapsyler på mina flaskor på prov innan den stora dagen då jag vid upprepade tillfällen stött på mindre trevliga överraskningar i kapsyleringsstridens hetta. Har med glädje satt i mig massivt mängder av poppels öl och tänkte tappa mina egna öl på dessa flaskor då de passa som handen i handsken i översta facket i kylen. När jag nu skulle testa så gick det dock käpprätt åt helvete. Vet inte om det är Greta som börjar ge upp eller att det är några skumma mått på just dessa flaskor?
Ytterligare en fråga kan vara på sin plats här. Hur sjutton får man bort klistret på flaskan efter man slitit bort etiketten?
Ytterligare en fråga kan vara på sin plats här. Hur sjutton får man bort klistret på flaskan efter man slitit bort etiketten?
Re: Kapsyler till Poppels flaskor
Smaskar också i mig en del poppels, men har inga bekymmer med att kapsylera med min greta! Körde dock en del av falcons låga flaskor, stora problem tills jag köpte en ny kapsylerare så det kanske löser dina problem!
Prova att lägga dem i blöt i hett vatten en stund och sen ta bort det sista med diskmedel eller matolja. De flesta klister är oljebaserade, fett löser fett 
Thinner!
På Poppels så använder du bara en svamp med matolja på, så försvinner klistret lekande lätt.
-
Jonas Johnsson
- RIMS-byggare

Jag kunde inte heller få kapsylerna att sitta tätt på poppels, se de går numera direkt i glasåtervinningen.
- Trollspinnare
- Satsbryggare

Jepp. Matolja gjorde susen men även med min nyinköpta kapsylerare så går det inte fästa skiten.