Sida 3 av 4
Re: Byta öl i Örebro
Postat: onsdag 2014-08-20 07:39
av Olsvamlarn
Jag ska springa Blodomploppet på torsdag så det är bara innan 09:00 som jag kan byta i sånt fall.
Re: Byta öl i Örebro
Postat: onsdag 2014-08-20 22:49
av Andreashaggstrom
Äh, vi tar det nästa vecka istället. Jag föreslår att vi bokar måndag ca kl 18. Det är väl 5 öl som du inte druckit. Två är helt nya och en av de har jäst alldeles för varmt så jag misstänker att det blir vaskning på den, men du får en för att smaka (den kaaaaanske ordnar upp sig). Jag har för övrigt fått ok att ställa in en kyl i bostadsrättsföreningens gamla pannrum.

Re: Byta öl i Örebro
Postat: torsdag 2014-08-21 07:39
av Olsvamlarn
Måndag kl 18:00 funkar bra för mig. Ska vi träffas på Järntorget? Någon mer som vill träffas då?
Re: Byta öl i Örebro
Postat: söndag 2014-08-24 13:19
av Arvidsson
Tjenare!
Jag skulle vilja ha ett utlåtande på en öl jag har bryggt.
Jag har bara en "sort", men jag byter gärna till mej några av era!
Detta är min andra helmaltsbryggning som är i flaskorna så förvänta er inga mirakel!!!

Är det fortfarande 18:00, måndag på Järntorget som gäller?
Re: Byta öl i Örebro
Postat: söndag 2014-08-24 18:30
av Andreashaggstrom
Måndag kl 18 på Järntorget bokar vi!
Re: Byta öl i Örebro
Postat: söndag 2014-08-24 19:21
av Arvidsson
Trevligt!
Re: Byta öl i Örebro
Postat: måndag 2014-08-25 07:41
av Olsvamlarn
Jag kommer dit kl 18.
Har tyvärr märkt att de två öl vi bryggde i skärgården doftar bränd plast. Ni kan få flaskor ändå men de är verkligen inge vidare. Min första tanke var snedjäsning men sen undrar jag varför jag inte kände det första gången jag provade.
Re: Byta öl i Örebro
Postat: måndag 2014-08-25 20:13
av Andreashaggstrom
Jag toookglömde det! Får lösa det en annan dag.
@Arvidsson Var bor du?
Re: Byta öl i Örebro
Postat: måndag 2014-08-25 23:21
av Arvidsson
Tjenare!
Jag bor på norr, Berggatan!
Re: Byta öl i Örebro
Postat: tisdag 2014-08-26 19:12
av Andreashaggstrom
Ok. Jag bor på öster och jobbar på Marieberg.
Re: Byta öl i Örebro
Postat: tisdag 2014-08-26 22:04
av Arvidsson
Okej! Ja du...torsdag? Nånstans nångång? Jag är hemma efter 16.30!
Re: Byta öl i Örebro
Postat: onsdag 2014-08-27 21:01
av Andreashaggstrom
Torsdag är det grillkväll på jobbet, så det blir tight då. Vi kanske kan försöka mötas upp i helgen?
Re: Byta öl i Örebro
Postat: onsdag 2014-08-27 21:54
av Arvidsson
Lördag kl.12 Järntorget?
Jag har bara en sort som jag skrev tidigare, så du vet!
Men jag tycker den är helt ok!
Re: Byta öl i Örebro
Postat: fredag 2014-08-29 18:58
av Andreashaggstrom
Jag har inte så mycket just nu, så med lite otur blir det bara två öl till dig, men jag ska se vad jag har. Imorgon kl 12.00 låter bra. Jag PMar dig mitt mobilnummer.
Re: Byta öl i Örebro
Postat: tisdag 2014-09-02 19:18
av Flackovic
Tjena grabbar ursäkta att jag varit lite bortkopplad. Har fått tillökning vilket medfört en påtaglig begränsning av det mesta som rör öl.
Fram till nedkomst för ett par veckor sedan har jag dock bryggt en hel del och har hoppats kunna byta lite. Dock har jag, till stor förtvivlan, upptäckt infektion i flera av flaskorna. Inte alla men i väldigt många.
Det här är vansinnigt frustrerande eftersom nu snart hälften av mina brygder på ett eller annat sätt infekterats. Kanske inte riktigt så illa men åtminstone känns det så och jag måste gå till botten med detta innan vidare bryggning.
Är dock intresserad av att byta det jag kan vid nästa tillfälle!