Sida 2 av 2
Re: Liten fråga om BM till er ägare!
Postat: fredag 2018-02-23 08:58
av Andreashaggstrom
peterg skrev:Priset avskräcker måste jag erkänna, 43 euro plus frakt.
Det är Yield Increase disk som kostar så mycket (Den är iofs trevlig tycker jag). Men den "behövs" bara om du planerar att stoppa i mer malt än rekommenderat. Vill du köra på som vanligt och inte funderar på att vända översta filtret för att få i mer malt behöver du inte det. Det blir fortfarande inte gratis, men iaf billigare.
http://www.bacbrewing.com/epages/990497 ... B.BM10.001
Re: Liten fråga om BM till er ägare!
Postat: söndag 2018-09-02 20:39
av Snow
Lånar tråden
Går pumpen oavbrutet under mäskning, eller bara när temperaturen avviker från det önskade?
/Snow
Re: Liten fråga om BM till er ägare!
Postat: söndag 2018-09-02 20:58
av kiwawa
Ja, den går oavbrutet förutom när den stannar för att lösa upp maltbädden. Så den stannar en minut då o då.
Re: Liten fråga om BM till er ägare!
Postat: söndag 2018-09-02 21:12
av Snow
kiwawa skrev:Ja, den går oavbrutet förutom när den stannar för att lösa upp maltbädden. Så den stannar en minut då o då.
Tack, då får den på mitt bygge oxå göra det, sjukt sugen på att testa modifieringarna
