Oxyturboregulator

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

fsson
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 11
Blev medlem: måndag 2017-04-24 19:43

Oxyturboregulator

Inlägg av fsson »

Hej!
Skulle vilja ta bort högtrycksmanometern och ersätta denna med en blindplugg för att spara plats! Är det någon som vet viken gänga det är och eventuellt var man får tag på en sån plugg!
Tackar på förhand!
niklas_n
Jästodlare
Jästodlare
Inlägg: 1207
Blev medlem: söndag 2014-05-04 20:57
Ort: Katrineholm

Re: Oxyturboregulator

Inlägg av niklas_n »

Det är med största sannolikhet en vanlig 1/4" gänga, alltså R(G)8. Nått man bör ha med i beräkningen är att komprimerad gas under så pass högt tryck, 50bar, absolut inte är att leka med.
Skriv svar