Kopplingar till kylspiral?

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Silen
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 5
Blev medlem: söndag 2016-07-24 08:59

Kopplingar till kylspiral?

Inlägg av Silen »

Köpte för en tid sedan ett bryggverk och där följde det med en kylspiral som var "naken" dvs inga kopplingar överhuvudtaget.
Röret i kylspiralen är 12mm och jag skulle vilja montera dit snabbfästen för typ Gardena kopplingar. Har googlat fram en bild lite vad jag är ute efter.. Vad behöver jag för prylar för att montera det något liknande? Jag vet inte riktigt vad dom heter och vad jag ska söka efter.. Vore väldigt tacksam för hjälp så jag får lite ordning på min kylspiral!
Bilagor
kylspiral.jpg
grunkan
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 25
Blev medlem: tisdag 2017-06-20 11:44

Re: Kopplingar till kylspiral?

Inlägg av grunkan »

Hej!
Jag var precis ute efter det du söker. Jag köpte 2 st klämmkopplingar 12 x 1/2" (R15) och 2 st Gardena krananslutningar. Det blev hur bra som helst!
Lycka till!
Silen
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 5
Blev medlem: söndag 2016-07-24 08:59

Re: Kopplingar till kylspiral?

Inlägg av Silen »

grunkan skrev:Hej!
Jag var precis ute efter det du söker. Jag köpte 2 st klämmkopplingar 12 x 1/2" (R15) och 2 st Gardena krananslutningar. Det blev hur bra som helst!
Lycka till!
Alltså typ en sån här? Sen själva gardena anslutningarna tror jag redan jag har liggandes här hemma..

http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Ror-o ... 000017904/


Skickat från min iPhone med Tapatalk
grunkan
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 25
Blev medlem: tisdag 2017-06-20 11:44

Re: Kopplingar till kylspiral?

Inlägg av grunkan »

Japp, det ser rätt ut!
Silen
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 5
Blev medlem: söndag 2016-07-24 08:59

Re: Kopplingar till kylspiral?

Inlägg av Silen »

grunkan skrev:Japp, det ser rätt ut!
Har idag varit förbi Biltema och köpte den adapter som jag länkade.. verkar passa perfekt. Precis det jag var ute efter. Tack för hjälpen..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
grunkan
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 25
Blev medlem: tisdag 2017-06-20 11:44

Re: Kopplingar till kylspiral?

Inlägg av grunkan »

Toppen! Hoppas att det blir bra!
Skriv svar