Köpte för en tid sedan ett bryggverk och där följde det med en kylspiral som var "naken" dvs inga kopplingar överhuvudtaget.
Röret i kylspiralen är 12mm och jag skulle vilja montera dit snabbfästen för typ Gardena kopplingar. Har googlat fram en bild lite vad jag är ute efter.. Vad behöver jag för prylar för att montera det något liknande? Jag vet inte riktigt vad dom heter och vad jag ska söka efter.. Vore väldigt tacksam för hjälp så jag får lite ordning på min kylspiral!
Kopplingar till kylspiral?
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Re: Kopplingar till kylspiral?
Hej!
Jag var precis ute efter det du söker. Jag köpte 2 st klämmkopplingar 12 x 1/2" (R15) och 2 st Gardena krananslutningar. Det blev hur bra som helst!
Lycka till!
Jag var precis ute efter det du söker. Jag köpte 2 st klämmkopplingar 12 x 1/2" (R15) och 2 st Gardena krananslutningar. Det blev hur bra som helst!
Lycka till!
Re: Kopplingar till kylspiral?
Alltså typ en sån här? Sen själva gardena anslutningarna tror jag redan jag har liggandes här hemma..grunkan skrev:Hej!
Jag var precis ute efter det du söker. Jag köpte 2 st klämmkopplingar 12 x 1/2" (R15) och 2 st Gardena krananslutningar. Det blev hur bra som helst!
Lycka till!
http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Ror-o ... 000017904/
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Kopplingar till kylspiral?
Japp, det ser rätt ut!
Re: Kopplingar till kylspiral?
Har idag varit förbi Biltema och köpte den adapter som jag länkade.. verkar passa perfekt. Precis det jag var ute efter. Tack för hjälpen..grunkan skrev:Japp, det ser rätt ut!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Kopplingar till kylspiral?
Toppen! Hoppas att det blir bra!
