Ölshop med Gueuze/Lambic

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Johan_N
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 35
Blev medlem: torsdag 2015-01-08 23:15
Ort: Borås och Linköping

Ölshop med Gueuze/Lambic

Inlägg av Johan_N »

Hej! Är det nån som känner till nån fysisk butik som har lite olika Gueuze/Lambic, inte allt för långt utanför Sveriges gränser. Har funderingar på att hämta en del på semestern om det blir tid över.
Användarens profilbild
martinb
Utbildningsansvarig
Inlägg: 1038
Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Ölshop med Gueuze/Lambic

Inlägg av martinb »

Ølbutikken i Køpenhamn har oftast lite olika flaskor hemma. Att det sen ligger ett stenkast från Mikkeller Bar, Fermentoren och Warpigs gör det inte sämre.
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Johan_N
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 35
Blev medlem: torsdag 2015-01-08 23:15
Ort: Borås och Linköping

Re: Ölshop med Gueuze/Lambic

Inlägg av Johan_N »

Ok. Har bara besökt Mikkellers bottleshop innan. Jag ska till Köpenhamn och hänga på Mikkellerbarerna om några veckor, så det får bli ett besök till Ölbutikken då. Men jag antar att det inte är likadana priser som i Belgien där?
Användarens profilbild
martinb
Utbildningsansvarig
Inlägg: 1038
Blev medlem: fredag 2008-07-18 10:17
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Ölshop med Gueuze/Lambic

Inlägg av martinb »

Näe, det är mer danska priser :)
Forummoderator - SHBF Utbildningsansvarig - SHBF Öldomare
Besök HBG2 på Facebook & HBG2.se
Johan_N
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 35
Blev medlem: torsdag 2015-01-08 23:15
Ort: Borås och Linköping

Re: Ölshop med Gueuze/Lambic

Inlägg av Johan_N »

:lol: Tänkte mer på prisskillnaden i Danmark kontra Belgien. Har skrivit till Ölbutikken och frågat om priser, får se om jag får nåt svar.
Lasse Nilsson
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 8
Blev medlem: fredag 2017-09-22 07:41

Re: Ölshop med Gueuze/Lambic

Inlägg av Lasse Nilsson »

Hur är priserna i Belgien? Skulle vara intressant att veta vad skillnaden är på de sorter som också säljs i Sverige för att bilda sig en uppfattning.

Jag ska eventuellt till Belgien nästa sommar och funderar på om det är värt att ta bilen.
niklas_n
Jästodlare
Jästodlare
Inlägg: 1207
Blev medlem: söndag 2014-05-04 20:57
Ort: Katrineholm

Re: Ölshop med Gueuze/Lambic

Inlägg av niklas_n »

Lasse Nilsson skrev:Hur är priserna i Belgien? Skulle vara intressant att veta vad skillnaden är på de sorter som också säljs i Sverige för att bilda sig en uppfattning.

Jag ska eventuellt till Belgien nästa sommar och funderar på om det är värt att ta bilen.
Dessa priser är ju ett par år gamla med det ser helt klart prisvärt ut.

https://completebelgium.com/price-of-be ... ermarkets/
Skriv svar