Nordhouse

Här finns arkivet med inlägg från emaillistan Bryggaren skrivna innan 2006-07-01

Moderatorer: Anders Boström, Webbgrupp

lundgren

Nordhouse

Inlägg av lundgren »

Nordhouse Mjöd: Praktexempel på något som inte, rätt och slätt, borde kallas
mjöd. Här finns massor av andra råvaror än honung skulle jag tro och det är
väl mycket möjligt att det är äpplen. Säkert ett gäng citronsyra också.
Möjligen skulle produkten kunna kallas Cyser (mjöd med en stor del av det
förjäsbara extraktet hämtat från äppel).

Någon borde klara ut vilka råvaror som ingår. Ringa Finland, ringa Systemet,
etc. Nordhouse själva vill uppenbarligen bara tjäna pengar för på Nacka
Strand i höstas yppade de inget som skvallrade om att de begrep sig på mjöd
för fem öre. Vi hade ju med oss riktig mjöd och bjöd utvalda mjödälskare på.
Samtliga underkände Nordhouse Mjöd.

Håkan Lundgren.