Hej alla kunniga bryggare! Mitt första inlägg i denna härliga kunskapsbank!
Jag har enbart bryggt på färdiga recept tidigare men tänkte att det var dags att snickra ihop vad jag hoppas
ska bli en riktig fruktcocktail med exotiska frukter.Den ska vara riktigt blek med låg beska och frukttonerna ska
dominera, nästan explodera i munnen!
Har jag tänkt rätt, vad behöver jag ändra på? Blir extremt tacksam för feedback!
Min första egenkomponerade IPA
Moderatorer: martinb, alekks, Webbgrupp
Re: Min första egenkomponerade IPA
Sitter decimalkommat rätt för humlegivorna? I så fall verkar det vara riktigt snålt, du kan lätt mångdubbla dom. Jag brukar ha 2-400 gram totalt för en batch av samma storlek.
Re: Min första egenkomponerade IPA
Drake skrev:Sitter decimalkommat rätt för humlegivorna? I så fall verkar det vara riktigt snålt, du kan lätt mångdubbla dom. Jag brukar ha 2-400 gram totalt för en batch av samma storlek.
Bra tips, tackar!! Då dubblar jag det, minst!
-
Jonas Johnsson
- RIMS-byggare

- Inlägg: 457
- Blev medlem: söndag 2014-10-19 18:12
- Ort: Göteborg
Re: Min första egenkomponerade IPA
Jag håller med Drake, öka alla humlegivorna, även bittergivan.
Jag dragit upp beskan mer för en IPA på 7,2 %, 44 IBU är rätt lågt.
Jag dragit upp beskan mer för en IPA på 7,2 %, 44 IBU är rätt lågt.
Re: Min första egenkomponerade IPA
Blev det bra,? Sugen på nåt liknande.
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Skickat från min SM-G950F via Tapatalk