Min första egenkomponerade IPA

Vill du ha tips och feedback på ditt recept? Har du en intressant idé du vill diskutera? Här är forumdelen för dig!

Moderatorer: martinb, alekks, Webbgrupp

Härelind
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 6
Blev medlem: måndag 2016-10-24 15:51

Min första egenkomponerade IPA

Inlägg av Härelind »

Hej alla kunniga bryggare! Mitt första inlägg i denna härliga kunskapsbank!

Jag har enbart bryggt på färdiga recept tidigare men tänkte att det var dags att snickra ihop vad jag hoppas
ska bli en riktig fruktcocktail med exotiska frukter.Den ska vara riktigt blek med låg beska och frukttonerna ska
dominera, nästan explodera i munnen!

Har jag tänkt rätt, vad behöver jag ändra på? Blir extremt tacksam för feedback!

Skärmavbild 2016-11-06 kl. 10.56.42.png
Drake
Bryggmästare
Bryggmästare
Inlägg: 1910
Blev medlem: torsdag 2014-11-06 01:52

Re: Min första egenkomponerade IPA

Inlägg av Drake »

Sitter decimalkommat rätt för humlegivorna? I så fall verkar det vara riktigt snålt, du kan lätt mångdubbla dom. Jag brukar ha 2-400 gram totalt för en batch av samma storlek.
Härelind
Satsbryggare
Satsbryggare
Inlägg: 6
Blev medlem: måndag 2016-10-24 15:51

Re: Min första egenkomponerade IPA

Inlägg av Härelind »

Drake skrev:Sitter decimalkommat rätt för humlegivorna? I så fall verkar det vara riktigt snålt, du kan lätt mångdubbla dom. Jag brukar ha 2-400 gram totalt för en batch av samma storlek.

Bra tips, tackar!! Då dubblar jag det, minst!
Jonas Johnsson
RIMS-byggare
RIMS-byggare
Inlägg: 457
Blev medlem: söndag 2014-10-19 18:12
Ort: Göteborg

Re: Min första egenkomponerade IPA

Inlägg av Jonas Johnsson »

Jag håller med Drake, öka alla humlegivorna, även bittergivan.
Jag dragit upp beskan mer för en IPA på 7,2 %, 44 IBU är rätt lågt.
Användarens profilbild
Danne-man
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 30
Blev medlem: torsdag 2017-05-04 21:17

Re: Min första egenkomponerade IPA

Inlägg av Danne-man »

Blev det bra,? Sugen på nåt liknande.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
Skriv svar