Ny humlesort Loral

Malt, humle, jäst, vatten, körsbär, tallkottar etc. - hur de kan blandas, processer, vad du har på G och vad du gjort

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

falke
Torrhumlare
Torrhumlare

Ny humlesort Loral

Inlägg av falke »

Jag läste nyss en artikel på Brulosophy http://brulosophy.com/2017/03/23/the-ho ... les-loral/ om
en ny humlesort som heter Loral. Den verkar mycket spännande och jag undrar om någon har testat den och vet var man kan få tag i den?
Jonas Johnsson
RIMS-byggare
RIMS-byggare

Re: Ny humlesort Loral

Inlägg av Jonas Johnsson »

Här kan man beställa från staterna.
https://www.yakimavalleyhops.com/produc ... 15crop.htm
falke
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av falke »

Tack för tipset! Tyvärr visar det sig att frakten blir lika dyr som humlen... så jag får nog vänta tills någon tar in den...
matse
Delmäskare
Delmäskare

Inlägg av matse »

Ska brygga en pale ale med den i helgen. Köpte med ett pound senast jag var i Usa. Läste också artikeln och det ska bli spännande att testa.
Jonas Johnsson
RIMS-byggare
RIMS-byggare

Inlägg av Jonas Johnsson »

falke skrev:Tack för tipset! Tyvärr visar det sig att frakten blir lika dyr som humlen... så jag får nog vänta tills någon tar in den...
Ett tips är att gå ihop några stycken och beställa, de brukar ha helt sjuk kvalle på humlen.
falke
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av falke »

Jag är med på en gemensam beställning. Någon som har beställt från dem tidigare?
falke
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av falke »

matse skrev:Ska brygga en pale ale med den i helgen. Köpte med ett pound senast jag var i Usa. Läste också artikeln och det ska bli spännande att testa.
Jag hoppas du återkommer med dina åsikter när du har smakat?
matse
Delmäskare
Delmäskare

Inlägg av matse »

falke skrev: Jag hoppas du återkommer med dina åsikter när du har smakat?
Provade nyss min pale ale och tycker väl att det blev en helt ok öl. Det är ingen ny Citra eller Mosaic. Inget jag skulle använda i en dubbel ipa men ok till en pale ale. Tycker att beskrivningen hos Yakima valley hops stämmer rätt bra:

The aroma profile of Loral™ has been described as a “super noble hop” with its wonderful floral and herbal notes followed by a backdrop of citrus and earthy character. A touch of sweet fruity aroma rounds out this well-balanced hop. In beer, the floral notes are accentuated yet complemented nicely by fruity and citrus with just a hint of herbal. Don’t expect an in-your-face fruity character with Loral™ as seen with some recent U.S. variety releases - this hop is approachable and balanced. Great for distinctive IPAs and pale ales but perfect for sessionable and lager-style beers.
Skriv svar