iSpindel-tråden
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Re: tilt hydrometer
Asså, man blir rätt så sugen.. [emoji14] Hur skulle du säga vad svårighetsgraden är på lödningen?
Hmm....lödningen , ganska svår trots att jag jobbat på ett elektronikföretag i över 10 år och hade 9 av 10 på alla test på Ericssons lödtest :=)
Ska kolla vad jag ska ha om jag bygger en färdig till dig
, om du vill alltså.
Ska kolla vad jag ska ha om jag bygger en färdig till dig
Ja, kolla gärna det! Tror inte jag vågar mig på det med min högstadie-lödning.. [emoji1]
Kollade lite snabbt nu och för typ 600:- kan jag bygga dom för.
Låter det ok?
Låter det ok?
Tack, riktigt schysst att du erbjuder dig! [emoji4] Kan jag ge det en liten funderare? Har just shoppat lite jästemperatursprylar nämligen, så bryggarkontot är lite belastat för tillfället.. [emoji389][emoji389][emoji6]
Kan snickra ihop en till dig till självkostnadspris typ 300 om vi kan få lite goda tips o råd framöver 
Som jag skrev tidigare så är det bara grytan som ska bli klar sen bär det av men som sagt, vi är noobs, jag och min polare Martin så ci behöver alla tips man kan få.
Grejjer har vi skaffat såsom, grytan, temporära jäskärl/spänner (6st), en riktig vörtpump, maltpipor till grytan, maltkvarn (MattMill deluxe), XXX antal triclamp fittings, foodgrade slang, gjort en egen magnetomrörare, E-kolv etc etc
The list goes on, men som sagt, man ska kunna använda dom oxå
Som jag skrev tidigare så är det bara grytan som ska bli klar sen bär det av men som sagt, vi är noobs, jag och min polare Martin så ci behöver alla tips man kan få.
Grejjer har vi skaffat såsom, grytan, temporära jäskärl/spänner (6st), en riktig vörtpump, maltpipor till grytan, maltkvarn (MattMill deluxe), XXX antal triclamp fittings, foodgrade slang, gjort en egen magnetomrörare, E-kolv etc etc
The list goes on, men som sagt, man ska kunna använda dom oxå
Som skrivit tidigare så kan jag bygga en iSpindel för 600:- om nån annan e intresserad.
Behöver dock ett antal som vill ha innan jag kan beställa mer delar.
Jag är intresserad... men för att vara gnällig (beror på min okunskap) så vill jag gärna se mer hur det jobbar med systemet och vad som krävs av mig som användare.
Behöver jag koda eller är det plug-and-play
Behöver jag koda eller är det plug-and-play
// Jonas
Tjena!
Det som behöver göras är att kalibrera den och skaffa ett ubidots konto (gratis) så man kan få loggningen dit.
Skulle nog kunna hjälpa till med att fixa båd och åt er om ni vill.
Det som behöver göras är att kalibrera den och skaffa ett ubidots konto (gratis) så man kan få loggningen dit.
Skulle nog kunna hjälpa till med att fixa båd och åt er om ni vill.
Fått hem den än?thompan skrev:jag hittar inte mycket internationellt heller, bara lite, men det är positivt överlag..
jag beställer en och provar själv......
Hej, jag köper gärna en iSpindel av dig, sätt upp mig på din listajakeelee skrev:Som skrivit tidigare så kan jag bygga en iSpindel för 600:- om nån annan e intresserad.
Har beställt pryttlar som kommer inom ett par veckor! Meddelar vidare när jag har några klara!
[emoji1360][emoji1360][emoji4]
Har installerat en trådlös laddare i min iSpindel nu 
Laddar som bara den !
Laddar som bara den !