Brewpub dusseldorf

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Daddybrewer
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 95
Blev medlem: onsdag 2014-09-03 23:08

Brewpub dusseldorf

Inlägg av Daddybrewer »

Hej,

Ska åka till dusseldorf och undrar om någon kan rekommendera några bra pubar som man bör besöka?
ekstedt
Munk
Munk
Inlägg: 2946
Blev medlem: onsdag 2009-08-12 09:58
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Brewpub dusseldorf

Inlägg av ekstedt »

Daddybrewer skrev:Hej,

Ska åka till dusseldorf och undrar om någon kan rekommendera några bra pubar som man bör besöka?
I Düsseldorf är det altbier som gäller, det antar jag att du känner till. Jag var där i somras och det är de här fem bryggpubarna som gäller:

http://www.ratebeer.com/places/city/dusseldorf/120/0/

Utöver Schumacher så ligger de väl samlade i den gamla stadskärnan.
ekstedt
Munk
Munk
Inlägg: 2946
Blev medlem: onsdag 2009-08-12 09:58
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Brewpub dusseldorf

Inlägg av ekstedt »

Jag skrev lite om resan för övrigt: http://fabrikorekstedt.blogspot.se/2016 ... -koln.html

Om du har möjlighet skulle jag rekommendera en dagsutflykt till Köln.
Daddybrewer
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 95
Blev medlem: onsdag 2014-09-03 23:08

Re: Brewpub dusseldorf

Inlägg av Daddybrewer »

Tack o bock
Daddybrewer
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 95
Blev medlem: onsdag 2014-09-03 23:08

Re: Brewpub dusseldorf

Inlägg av Daddybrewer »

Hej,

Bokade upp detta då jag var där, var kanon

http://www.altbier-safari.de
Användarens profilbild
Karl R
Dekoktionsmäskare
Dekoktionsmäskare
Inlägg: 797
Blev medlem: onsdag 2013-04-24 12:03
Ort: Eslöv

Re: Brewpub dusseldorf

Inlägg av Karl R »

Uerige i D-dorf är trevligt. Fast det är de andra också. nåja.
Sen om man vill, kan man gå till ett ställe snett söder om Gehry-building som är det enda stället i D-dorf som serverar kölsch.

I Köln, om du har tid över, så av de ställen jag besökt gillar jag bäst Malzmühle. Deras HefeW är fin den med.
Skriv svar