Bjuda på öl!

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Användarens profilbild
Bee
Munk
Munk
Inlägg: 3035
Blev medlem: söndag 2012-06-03 21:30
Ort: Stockholm - Åkersberga

Re: Bjuda på öl!

Inlägg av Bee »

Du får sälja att ta med. Men du ska huvudsakligen sälja mat. Du kan alltså driva matbutik och ha tillståndet. Googla folkölstillstånd.
Användarens profilbild
Ceder
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare
Inlägg: 403
Blev medlem: måndag 2013-05-27 20:01
Kontakt:

Re: Bjuda på öl!

Inlägg av Ceder »

Bee skrev:Du får sälja att ta med. Men du ska huvudsakligen sälja mat. Du kan alltså driva matbutik och ha tillståndet. Googla folkölstillstånd.
Förlåt, uttryckte mig otydligt. Det jag menade var att starköl får ej säljas för att ta med, den möjligheten är reserverad för systembolaget i detta land.

Skickat från min SM-T530 via Tapatalk
Skriv svar