[BeerSmith] Water profile Tool
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Re: [BeerSmith] Water profile Tool
Jag måste bara få föreslå BruNwaters exel ark. Den är helt kanon. Förklaringar till allt och komplett.
Nåväl, en app hade gjort den komplett.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
+1 på den. Har precis börjat fippla med den och den bekräftar mina pH mätningar. (iofs med pH papper men ändå)Judgecc skrev:Jag måste bara få föreslå BruNwaters exel ark. Den är helt kanon. Förklaringar till allt och komplett.
Med tanke på att jag knappt fattar vart jag i BeerSmith ska läsa så tror jag att det excell arket... är lite överkurs just nuJudgecc skrev:Jag måste bara få föreslå BruNwaters exel ark. Den är helt kanon. Förklaringar till allt och komplett.
// Jonas
Okej. Jag tycker den förklarar väldigt pedagogiskt under info sidan. Visst, man fattat inte allt direkt. Men mycket kommer fort.
Judgecc skrev:Okej. Jag tycker den förklarar väldigt pedagogiskt under info sidan. Visst, man fattat inte allt direkt. Men mycket kommer fort.
// Jonas
Vet du varför man måste ange salttillsatserna per L? Det blir ju asmeckigt vid små batcher.. Eller har jag fattat fel?Judgecc skrev:Jag måste bara få föreslå BruNwaters exel ark. Den är helt kanon. Förklaringar till allt och komplett.
Hur ska jag veta det?
Jag tycker betal varianten av den. Betydligt bättre i mitt tycke. Skriver in vatten i mäsk, vört i jäshink. Står gram per batch i min.
Jag tycker betal varianten av den. Betydligt bättre i mitt tycke. Skriver in vatten i mäsk, vört i jäshink. Står gram per batch i min.
Lite svårt att veta att det ser annorlunda ut hos dig.. Kanske är en inställningsgrej.Judgecc skrev:Hur ska jag veta det? Står gram per batch i min.
Trodde Brun' water var donationsbaserat!Judgecc skrev:Jag tycker betal varianten av den. Betydligt bättre i mitt tycke.
Du kan inte quota ihop två olika meningar sådär. Inte okej för mig.
Jag skrev först. "Hur ska jag veta det" (sen byter jag rad) som svar på din fråga. Sen förklarade jag att jag tycker betal (donations) varianten är bättre. Tillkommer lite funktioner. Kan vara att man måste räkna själv i ditt. Men vad jag egentligen borde skrivit, jag kommer inte ihåg gratis versionens upplägg.
Men jag fullkomligt älskar bruNwater för vattenbehandling.
Jag skrev först. "Hur ska jag veta det" (sen byter jag rad) som svar på din fråga. Sen förklarade jag att jag tycker betal (donations) varianten är bättre. Tillkommer lite funktioner. Kan vara att man måste räkna själv i ditt. Men vad jag egentligen borde skrivit, jag kommer inte ihåg gratis versionens upplägg.
Men jag fullkomligt älskar bruNwater för vattenbehandling.
Eller du.
Jag använder alltid tex 0.1g/l sulfat för att arken ska räkna ut total mängd för mig. Tycker inte det är speciellt meckigt. Du ser ju hela resultatet till höger och ovanför. Jag tyckte nog det var jobbigt i början med när jag tänker efter.
Jag använder alltid tex 0.1g/l sulfat för att arken ska räkna ut total mängd för mig. Tycker inte det är speciellt meckigt. Du ser ju hela resultatet till höger och ovanför. Jag tyckte nog det var jobbigt i början med när jag tänker efter.
Sorry, men det va lite förvirrande när du först ifrågasätter frågan och sen verkade rekommendera betalvarianten för att sen avsluta med ge svar på första frågan. Inget illa ment. Ville bara göra det tydligt.Judgecc skrev:Du kan inte quota ihop två olika meningar sådär. Inte okej för mig.
Jag är faktiskt lite förvirrad
Vem e inte det..Judgecc skrev:Jag är faktiskt lite förvirrad![]()