Smutsig koldioxid i brandsläckare
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
-
HaXXXeroviche
- Torrhumlare

Re: Smutsig koldioxid i brandsläckare
Tror du har missförståt mex. Serveringstryck förstår jag inte vad du menar. Man har ingen regulator när man fyller gasflaskor. Att jag har gett ett varningens finger hoppas jag verkligen framgår i tråden och jag uppmuntar inte någon att ge sig på detta om man inte är helt på det klara med utförandet samt riskerna. Och mex, undvik bilen framöver. Jag såg en oroväckande olycksstatistik på transportstyrelsen.
Vad tror du han skall använda koldioxiden till?!?!
Om du tipsar om att kyla flaskan som skall fyllas och värma flaskan du fyller ifrån (HaHa, herregud!!!) kanske du borde tipsa "kamikaze piloten" om att vara lite uppmärksam på vikten i den kylda flaskan!?!?
Kör utan körkort, då 98% av vägolyckorna drabbar dom som har...!
Om du tipsar om att kyla flaskan som skall fyllas och värma flaskan du fyller ifrån (HaHa, herregud!!!) kanske du borde tipsa "kamikaze piloten" om att vara lite uppmärksam på vikten i den kylda flaskan!?!?
Kör utan körkort, då 98% av vägolyckorna drabbar dom som har...!
-
HaXXXeroviche
- Torrhumlare

Vederbörande person har kontaktat mig privat och vi har telefonkontakt för att det inte skall bli några missförstånd. Om någon ställer sig med en blåslampa på flaskan tror jag ej. Att däremot sätta en värmeslinga (typ den som används runt jäshinkar) på flaskan är säkert. Att vikten spelar roll har du helt rätt i. Dock är det omöjligt att få för stor fyllnadsmängd i när man fyller från flaska med stigarrör.
Statistik har du inte riktigt koll på heller.
Då det blev lite otrevlig stämning kan vi väl be mod att ändra rubriken så det kommer med en varningstriangel eller text som avråder?
Statistik har du inte riktigt koll på heller.
Då det blev lite otrevlig stämning kan vi väl be mod att ändra rubriken så det kommer med en varningstriangel eller text som avråder?
OT.
Men eftersom det verkar finnas mycket kunskap om kolsyra här.
Jag har emot bättre vetande kolsyretuben i kylen.
Min regulator inställd på 1,5b för tillfället. När jag kom ut idag stod den på 2,6b. Snacka om överkolsyrad öl. Beror på?
Ska borra hål och förvara tuben i rumstemp, måste bara minnas, hinna, orka.
Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
Men eftersom det verkar finnas mycket kunskap om kolsyra här.
Jag har emot bättre vetande kolsyretuben i kylen.
Min regulator inställd på 1,5b för tillfället. När jag kom ut idag stod den på 2,6b. Snacka om överkolsyrad öl. Beror på?
Ska borra hål och förvara tuben i rumstemp, måste bara minnas, hinna, orka.
Kanske är membranet i regulatorn som behöver servas? Har du fått in öl i den någon gång?
(jag förvarar regulatorn och tuben i skåpet, funkar utmärkt)
Bee skrev:Kanske är membranet i regulatorn som behöver servas? Har du fått in öl i den någon gång?
Hmmm. Jag kanske kan ha gjort misstaget någon gång att råka ha för litet tryck i regulatorn jämfört med i fatet när jag kopplat på ja.. Men, jag tror (TROR) inte att det hunnit vandra så långt i slangen.
Hur servar man en regulator min vän?
Man kollar på CraigTube.
https://youtu.be/5TckoNE1Uro
Såklart. Tack
Craig... finns nog ingen som älskar Coopers lika mycket som han 
För att avsluta tråden så har jag med god telefonhjälp av en kille i tråden fyllt co2 för första gången från en av brandsläckarna vi hade över ifrån jobbet. Enkelt och snabbt gjort. Fick i ca 1.3 kg i min 2kg:s, förmodligen för att flaskan inte va riktigt så kall som den borde vart för att fylla mer. Men det är helt klart godkänt och kommer räcka ett bra tag framöver!
Tack för råden!
Tack för råden!