Nu har det blivit snart blivit dax att testa mina mottrycksfyllare. Har gjort en variant som jag monterat på kapsylmanicken.
Det blev ett tvillingmontage, tanken är att den ena ska funka för långhalsade oppigårdsflaskor, och den andra avpassad (i höjd) till
halvliters falskor (Eriksberg).
Personligen gillar jag när saker och ting är robust och sitter fast. Jag tog en trädgårdsplatta i betong 40x40 cm, och borrade fast hela spektaklet i den. Imorgon ska jag testa den, blir nog bara vänstra flanken för 33cl imöra. Wish me luck
Kanske kan jag få till en liten filmsnutt om det är av intresse.
Corneliusfat....
Jag har precis tappat min första ever bryggning från hinken till Corneliusfat, trycksatte det
och rullade det en stund på golvet, trycksatte rullade etc.
Det jag reagerade på först var att jag blev så jefla skitig när jag gjorde det, tänkte inte mer på det, men sen när jag skulle ställa
den i kylskåpet så va det ju lite kondens på fatet. Det blev svart och skitigt överallt. Konstaterade att det var fatet som va smutsigt, ut och ner i diskhon diskade hela noga som tusan, hjälper tame f-n inte så fort man tar i de svarta delarna blir man svart, färgar av sig nått så inihelvete.
Det är ett sprillans fat från Humle. Är det alltid såhär med Corneliusfaten eller har jag fåll någon Hongcheng variant med skräpkvalle?