Domare eller hembryggare i Haninge?
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Domare eller hembryggare i Haninge?
Hejsan,
Har bryggt ett antal all-grain med varierande, dock fullt drickbart, resultat. Men tycka det vore kul att få ett utlåtande från någon annan hembryggare eller domare för att kunna utvecklas vidare.
Finns det några i Haninge-trakten månne? Släng gärna iväg ett pm i så fall.
//lasse
Har bryggt ett antal all-grain med varierande, dock fullt drickbart, resultat. Men tycka det vore kul att få ett utlåtande från någon annan hembryggare eller domare för att kunna utvecklas vidare.
Finns det några i Haninge-trakten månne? Släng gärna iväg ett pm i så fall.
//lasse
Re: Domare eller hembryggare i Haninge?
Bumpar min egen tråd för att se om några Haninge-bor har dykt upp på sistone.

/lasse
/lasse
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Kontakt:
Vill du ha feedback från domare på din öl så finns DKs tjänst "Medlemsbedömning" tillgänglig för medlemmar i SHBF. På http://shbf.se/oelbedoemning/medlemsoel kan man läsa mer om det.
Kortfattat så kontaktar man dk@shbf.se och säger att man vill ha öl bedömd och var man bor. Sedan så laddar man ned och fyller i bedömningsprotokollet, http://shbf.se/documents/domarprotokoll ... omning.pdf, per brygd som sedan levereras tillsammans med brygderna. När domarna har bedömt ölet får man ett mail tillbaks med omdömen, feedback och förbättringsförslag.
Kortfattat så kontaktar man dk@shbf.se och säger att man vill ha öl bedömd och var man bor. Sedan så laddar man ned och fyller i bedömningsprotokollet, http://shbf.se/documents/domarprotokoll ... omning.pdf, per brygd som sedan levereras tillsammans med brygderna. När domarna har bedömt ölet får man ett mail tillbaks med omdömen, feedback och förbättringsförslag.
Hej Martin,
Jodå, det känner jag till. Min tråd handlar dels om att få andras synpunkter på ölen (dvs andra än närmaste vännerna som hyllar ölen oavsett eftersom det betyder gratis bira), och dels om att hitta bryggare i närområdet för kunskapsutbyte.

/lasse
Jodå, det känner jag till. Min tråd handlar dels om att få andras synpunkter på ölen (dvs andra än närmaste vännerna som hyllar ölen oavsett eftersom det betyder gratis bira), och dels om att hitta bryggare i närområdet för kunskapsutbyte.
/lasse
Jag bor i haninge, är absolut ingen guru har själv bryggt runt 6 månader men skulle vara kul att byta lite drank
Hej Stefan från haninge, har haft en hel del för mig då jag ick barn precis. Men vi kanske skulle kunna byta lite öl framåt hösten
Hejsan Stefan, det låter som en bra idé!one__hand skrev:Hej Stefan från haninge, har haft en hel del för mig då jag ick barn precis. Men vi kanske skulle kunna byta lite öl framåt hösten
Har haft lågsäsong på bryggandet under sommaren så lagret har sinat. Bryggde iof sig två testomgångar med jäst från Mangrove Jacks. Det gör jag inte om. Blev väl inte dåligt egentligen, men det är något med dem som jag inte gillar. I helgen som kommer är det dock dags igen, med ett beprövat kort denna gång, US-05.
Vi höres!
/lasse
jag bor precis på gränsen till Haninge från Tyresö (Gudö)
Ekens Bryggerisällskap
Hallå hallå, får man hänga på. Bor ju mellan Farsta och Haninge själv. Lite öl byten skulle vara jätte kul. Framför allt med lite ärlig respons.
Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
Hejsan! Klart du får hänga på.skogass skrev:Hallå hallå, får man hänga på. Bor ju mellan Farsta och Haninge själv. Lite öl byten skulle vara jätte kul. Framför allt med lite ärlig respons.
Skogass = Skogås? *fniss*
Bingo.seasteel skrev: Hejsan! Klart du får hänga på.
Skogass = Skogås? *fniss*
Har ni något på gång?
Inget inplanerat för tillfället men bryggandet har legat nere under sommaren för egen del. Nu med höstens intåg bör det ju kunna ordna till sig. 
Är Huddingebo med ett 30-tal bryggningar i ryggen, börjar på H och är ganska nära Haninge=)
Jag bor i Vega Haninge brygger med bm20 har bryggt i ett år
Jag bor i Länna.