Kegerator

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Airboden
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Kegerator

Inlägg av Airboden »

Att försöka lämna flaskfyllandet är en långsam och kostsam process. Först försökte jag undersöka möjligheterna till att börja med partyfat, men hittade ingen lösning som passade mina behov.

Har således börjat snegla på kegerator. Har inte möjlighet att bygga själv och efter en simpel googling hamnar man på några få återförsäljare som levererar färdiga lösningar till dyra pengar. Jag förstår att kostnaden skenar iväg då jag inte kan bygga själv, men att lägga ut 6500-9500 för en färdigbyggde kegerator med en tappkran känns inte rimligt.

Är det någon därute som har tips (förutom öltappen och upptappat) på hemsidor, eller andra lösningar, som kan leverera en kegerator till bra pris och med fler än en tappkran? Eller kanske till och med vet någon som bygger på beställning?
mogrehn
Torrhumlare
Torrhumlare

Re: Kegerator

Inlägg av mogrehn »

Vart bor du? Ja har en tillsalu i borås
arnesson
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av arnesson »

Jag skulle kunna bygga en åt dig. Men kostnaden skulle nog hamna på samma summor som du redan hittat, och då är troligen de produkterna snyggare än vad jag kan leverera. Finns ju till exempel ett ganska begränsat utbud av "halvkylar" utan frysfack som rymmer två fat. 2000-25000kr bara för kyl. Sedan ska du ju ha tapptorn, kranar, co2 regulator, slang, kopplingar och fat. Bänkskiva, fyllehandtag och droppbricka. Du är snabbt uppe i de summorna om du inte hittar grejer billigt begagnat eller köper på eBay.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lindh
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av Lindh »

Är ju inte så värst mycket att bygga egentligen. Borra ett hål i toppen till slangar. Ta en träskiva och skruva i fyra skruv. Sen fyra skruv till tapptornet. Har du bara en träskiva med rätt mått borde du få ihop den på en kvart även om du som jag har tummen placerad mitt i handen. Sök på min blogg på kegeratorn så ser du hur enkelt jag löst det med en brädbit och några skruvar. Kostnaden för mitt bygge med allt köpt via blocket hamnade på en dryg 500-ing för kyl+tapptorn.
Skriv svar