Nu får moderator komma in här.
@piccolo biscotti: Om du har verkligen, verkligen haft plyfa så bör du hälla ut allt och besöka en läkare!
Nu tvivlar jag på att detta är fallet då materialet Plywood (som även tillverkas av svenska Plyfa AB) inte är i närheten av ett 100%-igt naturmaterial utan limmade träskivor. Inte nåt man hittar hittar i 1600-tals-torp som man "renoverar tidstypiskt". Så det känns som uppenbart troll är uppenbart.
Söderorts Plyfaöl
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Re: Söderorts Plyfaöl
Jag vill se bilder på både bryggden och torpet.
The road goes on forever and the party never ends .
Troll eller inte, själv blev jag inspirerad av TS till att spränga gränserna och brygga en "Heavy Metal IPA". Då pratar jag inte om en vanlig ipa med en gräsligt ful etikett med hårdrocksestetik, utan om ett faktiskt tungmetallöl! Till att börja med kan jag få användning för blytyngden i en felkalibrerad hydrometer samt en gammal avdankad kvicksilvertermometer i koket. Lite tillhörande glaskross kan säkert hjälpa flockuleringen så att ölet blir glasklart. Därefter tänkte jag slänga i några uttjänta kadmiumbatterier i sekundären. Detta kan bli hur spännande som helst! Det gäller som sagt att tänka utanför boxen (men inte utanför det periodiska systemet).
-
piccolo biscotti
- Satsbryggare

Judgecc skrev:Vill bara säga att plywood inte är ohälsosamt att använda som byggmaterial. Det behöver du inte känna ångest över..
l..
Jag är säker på att naturliga material är nyttigare än alla dessa obeprövade plaster, tungmetaller, GMO vi får i oss via maten eller andas in från avgaser och byggmaterial ...
Undvik dessa så lever du längre
martinb skrev:....
Det finns många som använder internet och anonymitet som ett forum för hat och hot mot t.ex. Kvinnor. Dessa kallas för troll och jag är snarare raka motsatsen till dessa, däremot känner jag igen en del av språket/hånet hos vissa andra skribenter här om än inte i så allvarlig form.
Att några av er tror att jag har nöje i att sitta och ljuga över internet ger jag däremot blanka fasen i. Det är bara för er att söka er bort från den här tråden om ni inte har något relevant att tillägga förutom att jag är en lögnare...
ekstedt skrev:Troll eller inte, själv blev jag inspirerad av TS till att spränga gränserna och brygga en "Heavy Metal IPA". Då pratar jag inte om en vanlig ipa med en gräsligt ful etikett med hårdrocksestetik, utan om ett faktiskt tungmetallöl! Till att börja med kan jag få användning för blytyngden i en felkalibrerad hydrometer samt en gammal avdankad kvicksilvertermometer i koket. Lite tillhörande glaskross kan säkert hjälpa flockuleringen så att ölet blir glasklart. Därefter tänkte jag slänga i några uttjänta kadmiumbatterier i sekundären. Detta kan bli hur spännande som helst! Det gäller som sagt att tänka utanför boxen (men inte utanför det periodiska systemet).
Jag vet att du försöker vara rolig men innan du raljerar kan du ju ställa frågan om du aldrig göra några misstag själv? Jag är inte yrkesverksam snickare och kan omöjligt ha koll på alla träslags exakta uppbyggnad lika lite som en snickare kan ha samma stenkoll bryggtemperaturer och humlegivor som jag hunnit skaffa mig med åren. Det är en på detta forum som tex skriver att han brygger en öl med 4kg karamellmalt till 2kg pilsnermalt, i mina ögon ett brutalare och mer svårförståeligt misstag på ett ölforum.
- Weinkeller
- Maltrostare

@piccolo biscotti, det här forumet handlar om ölbryggning och inte husbygge. Du verkar ju också kunna brygga öl och vara minst normalbegåvad. Visst hivar folk i allt möjligt i sina öl, men plywood? Tror inte du lyckas lura många här att du verkligen gjort det....
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Kontakt:
Då stänger vi den här tråden.
Narrativet av TS har under hela diskussionen känts som en pastisch på olika stereotyper gällande hembryggning/hembryggare, "söderhipsters" med mera. TS verkar inte heller ta den reella problematiken att då konsumerat stora mängder alkohol i kombination med upplöst lim tillsammans med sin familj på stort allvar utan fortsätter med politiskt engagemang, cyklister, pizzaugnar på landet för att komma bort from innerstadsluften (i Söderort kan man anta) samt renoverar ett torp utan grundläggande materialkunskap. IPt hamnar dock i Uppsala.
Narrativet av TS har under hela diskussionen känts som en pastisch på olika stereotyper gällande hembryggning/hembryggare, "söderhipsters" med mera. TS verkar inte heller ta den reella problematiken att då konsumerat stora mängder alkohol i kombination med upplöst lim tillsammans med sin familj på stort allvar utan fortsätter med politiskt engagemang, cyklister, pizzaugnar på landet för att komma bort from innerstadsluften (i Söderort kan man anta) samt renoverar ett torp utan grundläggande materialkunskap. IPt hamnar dock i Uppsala.