"Torrhumla" med bröd?
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
"Torrhumla" med bröd?
Samma pris!? [emoji15] Nu blev det riktigt roligt. Om vi anspelar på samma sak.
Jag kan inget om den prismarknaden helt ärligt...
Edit: Lol bilden dök upp först nu här.
Jag kan inget om den prismarknaden helt ärligt...
Edit: Lol bilden dök upp först nu här.
Re: "Torrhumla" med bröd?
Ja man kan bli knäcket för mindre...Bee skrev: Fan va jag gilla Göteborgare och deras vitsar.
Syftet med ölen är att göra en Lingon grova Ale till en vän som tycker om öl och Lingon grovaBarrett skrev:Vad är syftet med ölen? Jag antar att den helst på ett eller flera sätt ska efterlikna brödet, och då hade jag valt att fokuserat på smak, färg/utseende och med ett bidrag av lingon. Brödet lär väl inte ha någon positiv inverkan på någon av dessa punkter, iaf inte som kan uppvägas av de risker det innebär att totalförstöra ölen. Nä, skippa brödet.
Så det är mest som en kul grej
Ölen är redan i jästunnan sedan i söndags, så om de ska i så får det bli som "torrhumling"
Kanske bästa är om man rostar den och gör ströbröd av den.
Min enda rädsla är att ölen blir grumlig, fast det kanske går att filtrera bort!
Lösning: Ge honom en öl, samt en macka av hans favoritbröd.carlotto skrev:
Syftet med ölen är att göra en Lingon grova Ale till en vän som tycker om öl och Lingon grova
Jo, fast vad jag menade är vad är målet med ölen? Bara för att jag har en kompis som gillar ärtsoppa så skulle jag ju inte försöka torrhumla med det.
Idén med att försöka göra en lingongrova Ale kan jag tycka är lite kul projekt. Men då med en tanke att på ett eller flera sätt likna eller matcha smaken på brödet och kanske t.o.m ha det med som ett bidrag till bryggden. Men att bara ha med det för sakens skull känns ju ganska poänglöst?
Idén med att försöka göra en lingongrova Ale kan jag tycka är lite kul projekt. Men då med en tanke att på ett eller flera sätt likna eller matcha smaken på brödet och kanske t.o.m ha det med som ett bidrag till bryggden. Men att bara ha med det för sakens skull känns ju ganska poänglöst?
Eller om man tycker om någo annat kan man pröva ny jäst
http://www.metro.se/nyheter/hon-bakar-s ... gYzlojO6A/
http://www.metro.se/nyheter/hon-bakar-s ... gYzlojO6A/
- fredrik.stahl
- Dekoktionsmäskare

OK då vet vi hur vi ska bemöta alla gliringar om skägg och öl...