Bryggarkurser i norr

Stöd till dem som just har börjat eller vill börja brygga

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Kategoriregler
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
Användarens profilbild
malinl
Nybryggare
Nybryggare

Bryggarkurser i norr

Inlägg av malinl »

Hej! Vet någon om det finns någon i t.ex. Umeå eller Luleå som håller i bryggarkurser för nybörjare? Mailadressen till bl.a. representanten i Luleå på SHBF:s hemsida funkade inte tyvärr. Vi är ett sällskap som skulle vilja lära oss den ädla konsten att brygga eget öl... :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Janne gnoff Berglund
Jästodlare
Jästodlare
Kontakt:

Re: Bryggarkurser i norr

Inlägg av Janne gnoff Berglund »

Nu är inte detta ett svar på din fråga, men lärde mig brygga öl då jag bodde i Ö-vik.
Vi körde ner till Enköping för att gå kurs, kan hända att ni får ta er en sväng bort om ni inte hittar någon närmare hemma.
Användarens profilbild
malinl
Nybryggare
Nybryggare

Inlägg av malinl »

Ja, det får nog bli så om vi inte hittar nån kurs nära hem :)

Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare

Inlägg av Falkens »

https://shbf.se/bryggarkurser

Dra en fråga till styrelsen för att se om de har något på G
// Jonas
Andreashaggstrom
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inlägg av Andreashaggstrom »

Vi är flera som brygger i Umeå. Jag kan tänka mig att instruera någon gång och det finns det säkert fler som gör. Jag vill förtydliga att det så klart är bättre med en riktig bryggkurs! Jag menar bara som sämre alternativ om ni inte hittar en kurs :)
Ärlans hembryggeri
Falkens
Bryggmästare
Bryggmästare

Inlägg av Falkens »

Andreashaggstrom skrev:Vi är flera som brygger i Umeå. Jag kan tänka mig att instruera någon gång och det finns det säkert fler som gör. Jag vill förtydliga att det så klart är bättre med en riktig bryggkurs! Jag menar bara som sämre alternativ om ni inte hittar en kurs :)
Har ni kollat med styrelsen om att bli kursledare i Umeå? Om det finns intresse från er dvs.
// Jonas
swrigby
Satsbryggare
Satsbryggare

Inlägg av swrigby »

Hej! Vet någon om det finns någon i t.ex. Umeå eller Luleå som håller i bryggarkurser för nybörjare? Mailadressen till bl.a. representanten i Luleå på SHBF:s hemsida funkade inte tyvärr. Vi är ett sällskap som skulle vilja lära oss den ädla konsten att brygga eget öl... :)
Hej,
vi har tyvärr inga kursledare i Umeå för närvarande, vi har haft ett par stycken på gång men av olika så har det det inte kunnat fullföljas.
Kursledare i norr är Kurh Malo i Luleå, jag ser att hans mailadress på hemsidan är felaktig, skall uppdatera det.
Korrekt kontaktuppgifter är 070-634 66 60, eller e-post kurth.malo(snabela)gmail.com

Mvh
Sergej Rigby "Studierektor SHBF"
Användarens profilbild
malinl
Nybryggare
Nybryggare

Inlägg av malinl »

Men så bra! :) Då tar jag kontakt med Kurth (på rätt mailadress). Tack!

Skriv svar