@Palmbryggd
Vet inte om det behövs en byggbeskrivning på en träback. Skulle väl vara att jag berättade vilka dimensioner som användes bara. Annars kan jag rekommendera en spik/klammerpistol på Harald Nyborg för 395:- Suverän om man ska bygga ölbackar
Materialet är ströläkt från byggmax 23x35 (ca 3:-/m) som jag klyver i bandsågen till 10x35. Det blir en rätt rå yta men det blir bara snyggt. Sen har jag satt ett kors (eller vad man nu ska kalla det) i näst nedersta ribban som håller isär flaskorna. Hörnorna är av samma utgångsmaterial men diagonalsågat.
Totalpriset för materialet är inte mer än 10-15:- men sen är det en del jobb också
joelholmquist skrev:Ooooo låter högst intressant. Som nån slags stans då eller?
Fy vad smart med etiketten. Ska inköpas och provas.
Vistaprint....hell yeah där är jag redan kund
Yes stans liknande saker, hittade dock ingen i rätt format eller storlek, man kan göra stansen själv om man hittar material.
Det finns på ebay och heter steel rule die, men de flesta jag hitta finns i US.
Pilsnerkokaren skrev:@ProInc_BNB
Mycket snygg back!
@Palmbryggd
Vet inte om det behövs en byggbeskrivning på en träback. Skulle väl vara att jag berättade vilka dimensioner som användes bara. Annars kan jag rekommendera en spik/klammerpistol på Harald Nyborg för 395:- Suverän om man ska bygga ölbackar
ProInc_BNB skrev:Ja det är mycket roligt med etiketter men det är tidskrävande.
Numera köper jag gummerat etikettpapper a4 papper ( papper med klister på baksidan som aktiveras med fukt ) hyfsat bra pris per etikett.
Dessa skär jag ut med en pappers skärare som kostar 99kr på Jula, snabbt och effektivt.
Fästningen på flaska går väldigt fort man tar en blöt trasa och rullar flaska på den sen flyttar man över till en torr trasa vart man har lagt etiketten och rullar där ett par vändor och vips så sitter etiketten där
Andra förpackningar som också är hemmagjorda, detta är mitt advent paket för 2015.
De där fyra flaskorna har väl alldeles för mycket luft i halsen?
Beror ju på om det är mottrycksfyllt eller inte, cap-on-foam, etc. Dessutom kan man nästan bara ha för lite headspace, om man kolsyrejäser.
Vi vet heller inte om flaskan var urblåst med CO2 innan den fylldes
Det är en kombinerad printer och skärmaskin, man lägger in skärlinjer direkt i dokumentet.
Osäker på om det finns nån motsvarande apparat i konsumentklass dock.