RateBeer eller untapped
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
RateBeer eller untapped
Misstänker att en del loggar eller bokför sina provningar här... även sina hembrygder också. Vart loggar ni?
// Jonas
Re: RateBeer eller untapped
Untappd
Båda två. RateBeer för seriösare recensioner, Untappd mer som ett socialt media för att se vad vänner dricker. RateBeer använder jag även som en referensdatabas om jag letar efter info om öl då deras är mycket mer pålitlig än Untappds (som är i stort sett omodererat med extremt mycket felaktigt inlagda öl, dubbletter, felstavningar osv).
RateBeer för egna recensioner och informationssökning.
UnTappd för att hålla ordning på mina hembrygder som andra annars lägger in med felstavningar, dubbletter och andra felaktigheter. Vissa felaktigheter går dock inte göra något åt, som när folk på andra sidan jordklotet tror att de har druckit en av mina hembrygder.
UnTappd för att hålla ordning på mina hembrygder som andra annars lägger in med felstavningar, dubbletter och andra felaktigheter. Vissa felaktigheter går dock inte göra något åt, som när folk på andra sidan jordklotet tror att de har druckit en av mina hembrygder.
-
Olsvamlarn
- Vattenbehandlare

Jag kör på Ratebeer, den passar mig bättre. Provade Untappd när den släpptes men då hade de en del konstiga spärrar, som att man fick bestraffningar om man tickade för fort. Som tur var togs dessa bort, men jag har inte orkat gå tillbaka. Insåg för några månader sen att en del av mina hembrygder låg med där.
Ölsvammel - www.beerdrivel.se
För mig är untapped lite som Facebook för ölfolk... RateBeer är för stort för mig (bara en känsla) och ibland lite för... seriöst
fast seriöst är väl meningen men det är därför det är tur att det finns alternativ
// Jonas
-
dernebo
- RIMS-byggare

- Kontakt:
När nån frågar vad det är för nåt så brukar jag förklara att det "Är som Facebook, fast bra." Eller "Är som Facebook, fast öl." 
Angående UnTappd kan jag inte undanhålla denna till er som inte har sett den. Ofrivillig humor är oftast den roligaste.
https://untappd.com/b/brouwerij-de-mole ... tle/908818
https://untappd.com/b/brouwerij-de-mole ... tle/908818