Första bryggen, tips på recept?

Vill du ha tips och feedback på ditt recept? Har du en intressant idé du vill diskutera? Här är forumdelen för dig!

Moderatorer: martinb, alekks, Webbgrupp

elhelado
Nybryggare
Nybryggare

Första bryggen, tips på recept?

Inlägg av elhelado »

Hej!
Jag ska köpa ett hembryggarset snart via en ölbutik som har 400 olika typer av öl. Det kostar 200€ där, kan jag anta att det är helt okej startkit eller borde jag köpa separata delar? Det är i Madrid förresten, har väl okej spanska men antar att det blir halvjobbigt att försöka förstå och översätta om jag frågar massa frågor om specialutrustning jag inte kan på svenska. Förresten, jag ska skapa en tråd nånstans att någon bryggare gärna få bo gratis i min centrala lägenhet i min gästrum om de skulle kunna tänka sig att hjälpa mig brygga lite, bara visa hur det går till.

En andra fråga är om det ifnns några recept som är enklare och kanske tom billigare att komma igång med så jag inte förstör massa grejer? Jag vill väl göra imperial ipas och russians stouts senare, gärna experimentera med lite addition av svaga smaker (köpte en hel del lakritsrot i Marocko häromdagen som man tydligen använder ibland för porters/stouts).

Tacksam för hjälp och ha det gött :).
LagerKing
Torrhumlare
Torrhumlare

Re: Första bryggen, tips på recept?

Inlägg av LagerKing »

Börja med att läsa igenom och förstå delarna i länken nedan så kommer allt att klarna

http://shbf.se/wiki/index.php?title=Huvudsida
Skriv svar