Compressor beer dispenser - var kan man köpa?

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

seasteel
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Compressor beer dispenser - var kan man köpa?

Inlägg av seasteel »

Hejsan,

MM har en produkt som kallas compressor beer dispenser som används till partyfat. Det är en tappkran likt Draughmaster (om någon kommer ihåg den :) ) men till 5L partyfat. "Compressor beer dispenser" skulle passa mina behov som handsken men den är dock för dyr för mig (> 5000:-). Är det någon som känner till en liknande pryl med ungefär samma funktioner men billigare? Eller har en idé om hur man kan bygga ihop något själv? Jag har ingen plats för ett kylskåp så att bygga en kegerator är inget alternativ tyvärr utan det måste få plats på köksbänken. Av samma anledning är corny-fat inget alternativ.

Det finns ju Zapf profi osv men det jag gillar med MMs produkt är dels att den har en riktig kylfunktion och dels att det går att koppla in extern kolsyrekälla såsom sodastream-tub. Nackdelen är som sagt var priset.

/lasse
Nicos pico
Satsbryggare
Satsbryggare

Re: Compressor beer dispenser - var kan man köpa?

Inlägg av Nicos pico »

Jag börjar min karriär på forumet med att svara på en ganska gammal post....
Nåväl, jag kikade själv runt lite efter någon liknande lösning för ett tag sedan och upptäckte att tyskarna har en hel del olika varianter gjorda för femlitersfat, många i prisklassen 1200-1700kr. Kommer på rak arm bara ihåg namnet på en, Biermaxx, men Googlar man på "zapfanlage partifässer" eller liknande så hittar du säkert några modeller.
Hur bra dom funkar har jag fock ingen koll på.
Glugg
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inlägg av Glugg »

Nicos pico skrev:Jag börjar min karriär på forumet med att svara på en ganska gammal post....
Nåväl, jag kikade själv runt lite efter någon liknande lösning för ett tag sedan och upptäckte att tyskarna har en hel del olika varianter gjorda för femlitersfat, många i prisklassen 1200-1700kr. Kommer på rak arm bara ihåg namnet på en, Biermaxx, men Googlar man på "zapfanlage partifässer" eller liknande så hittar du säkert några modeller.
Hur bra dom funkar har jag fock ingen koll på.
+1 på förfrågan nu när tråden är aktiv igen, kan någon dela med sig av erfarenhet av denna eller liknande produkt? Jag har varit lite sugen på någon kompakt anordning att komplettera cornyfaten med ibland. T.ex. Bier-Maxx kring tusenlappen.
http://www.ebay.de/itm/Bier-Maxx-Zapfan ... 2ee40977b1

Andra alternativ?

Tyskan är inte den bästa men jag förstår det som att dessa har inbyggd kylanordning, allt i ett? Och de nämner "Bier Maxx CO2 -Kapsel" fast lite mer sökande indikerar att det är en ganska "standard" 16g kapsel, stämmer?
tm_brewing
Satsbryggare
Satsbryggare

Inlägg av tm_brewing »

Köpte en sådan här för ett tag sedan.
http://www.ebay.com/itm/TOP-BIER-ZAPFAN ... 1218114262

Utvärdering av detta: Den första jag fick var trasig i handtaget, den andra började det blinka felkoder i displayen efter 2timmar.
Mycket plastig och kändes inte alls gediget bygd. Funktionen och tanken är klockren om den bara håller.
Det finns två varianter, en där man skruvar i vanliga 16g patroner i ett litet fack och en med inbyggd kompressor så man slipper patroner.
Köptes på Ebay från Tyskland men upptäckte att det finns en svensk sida också från samma företag http://www.electronic-star.se/ om någon är intresserad.
jag kan informera att jag inte har någon kvar, skickades tillbaka.
Skriv svar