Nottigham ale
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Kategoriregler
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
Nottigham ale
Hej en snabb fråga bara. Håller precis på att brygga en IPA på ca 4liter totalt och min fundering är om det är en dum tanka att ställa den för jäsning typ några dagar i 14grader för att sen flytta in den till rumstemperatur? Kan detta ställa till problem eller inte? Hur många dagar ska man isåfall ha den stå lite svalare? Jag använder nottigham torrjäst
- Weinkeller
- Maltrostare

Re: Nottigham ale
Pitchar du hela påsen så är det inga problem att göra så. Kör ca fyra dygn och sedan upp i rumstemperatur.Jesterzeb skrev:Hej en snabb fråga bara. Håller precis på att brygga en IPA på ca 4liter totalt och min fundering är om det är en dum tanka att ställa den för jäsning typ några dagar i 14grader för att sen flytta in den till rumstemperatur? Kan detta ställa till problem eller inte? Hur många dagar ska man isåfall ha den stå lite svalare? Jag använder nottigham torrjäst
Re: Nottigham ale
Ok kanon tack för svar