Moderatorer: martinb, Webbgrupp

eric skrev: Pitchar en förkultur med lacto baserat på fil med aktiv bakteriekultur och en näve pilsnermalt. Underbar ren syrlighet! Nu står vörten och surar till sig. Ämnar att bli en Florida Weisse med passionsfrukt likt den fruktansvärt goda variant jag drack på SM, tack Fermentörerna!

Jag vet inte vad Fermentörernas recept var men min version är 1 kg vetemalt och 1,5 kg pilsnermalt till en batch på 20 liter. Ingen humle i koket men 2 kg passionfruktspuré och 50g Southern Passion i sekundären (är planen). Kör lactokulturen först med snabbsurning ner till pH 3.6, sen kokar jag och kör själva jäsningen med en neutral sträng, tror det blir s-04. Jag postar nått på min blogg framöver, så du får hålla utkik där om du är intresserad.Judgecc skrev:Receptet hade varit intressant med.

eric skrev:Jag vet inte vad Fermentörernas recept var men min version är 1 kg vetemalt och 1,5 kg pilsnermalt till en batch på 20 liter. Ingen humle i koket men 2 kg passionfruktspuré och 50g Southern Passion i sekundären (är planen). Jag postar nått på min blogg framöver, så du får hålla utkik där om du är intresserad.

eric skrev:Jag vet inte vad Fermentörernas recept var men min version är 1 kg vetemalt och 1,5 kg pilsnermalt till en batch på 20 liter. Ingen humle i koket men 2 kg passionfruktspuré och 50g Southern Passion i sekundären (är planen). Kör lactokulturen först med snabbsurning ner till pH 3.6, sen kokar jag och kör själva jäsningen med en neutral sträng, tror det blir s-04. Jag postar nått på min blogg framöver, så du får hålla utkik där om du är intresserad.

Yes! Det gjorde dom! Jag kör bara på passionsfruktspåret dock!Jonas Johnsson skrev:Låter spännande! Jag har för mig att Fermentörerna körde passion + mango?

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster