Använder du bryggprogram?
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Re: Använder du bryggprogram?
Kör med ProMash mest som ett stöd för att kolla att jag hamnar ungefär rätt i OG, IBU och SRM. Finns tydligen annars en massa finesser i det programmet som att skatta sitt utbyte utifrån tidigare bryggningar etc.
Annars kör jag mest på känsla nuförtiden när jag tar fram recept, plus ordentlig research förstås när jag ger mig på något helt nytt.
Annars kör jag mest på känsla nuförtiden när jag tar fram recept, plus ordentlig research förstås när jag ger mig på något helt nytt.
-
HåkanBråkan
- Torrhumlare

Vilket bryggprogram är lämpligt för en nybörjare, verkar ju som att en del är lättare att använda än andra.
- martinb
- Utbildningsansvarig
- Kontakt:
Använder Excel sedan 4-ish år tillbaka. Får klart mer kontroll än vad man hade med Beersmith.
Kör på BeerSmith för majoriteten kör med det och då kommer du lättare få supportHåkanBråkan skrev:Vilket bryggprogram är lämpligt för en nybörjare, verkar ju som att en del är lättare att använda än andra.
(har just växlat till BS)
// Jonas
- BryggarJohan
- Satsbryggare

Jag kör med Beersmith. Men var hittar man filerna med recepten och andra inställningar om man vill säkerhetskopiera dom?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Yes.Jonas Johnsson skrev:Funkar BS på ipad?
-
dernebo
- RIMS-byggare

- Kontakt:
På Mac ligger de i en mapp i dokumentmappen om jag inte minns fel...BryggarJohan skrev:Jag kör med Beersmith. Men var hittar man filerna med recepten och andra inställningar om man vill säkerhetskopiera dom?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Räknas excel som bryggprogram? Använder ett ark som jag har knåpat ihop med formler jag läst mig till. Känns som man har bäst kontroll då..
~~Simplicity is quality ~~
+1 Linder