Jag själv kör med Brewtarget och den funkar klockrent men jag tycker att support etc. och möjligheterna själv importera saker är begränsade vilket det inte tycks vara med Beersmith
Beersmith på Svenska?
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Beersmith på Svenska?
Jag har Beersmith hemma men blir lika rädd varje gång jag öppnar det... jag tycker det är rörigt och inte på något som helst sätt övergripligt vilket gör att jag stänger det direkt. Men då de flesta kör det så kanske jag ska ge det en chans men vill innan kolla om det finns... Ja, Finns det någon som gjort en "lathund på svenska" eller vad säger man Beersmith for dummies på Svenska.
Jag själv kör med Brewtarget och den funkar klockrent men jag tycker att support etc. och möjligheterna själv importera saker är begränsade vilket det inte tycks vara med Beersmith
// Jonas
-
dernebo
- RIMS-byggare

- Kontakt:
Re: Beersmith på Svenska?
Beersmith for Dummies lät som en bra bok. Den hade jag köpt direkt. Finns många fält man inte riktigt har koll på vad de påverkar.
Beersmith på Svenska?
Nej men det finns massa videos på youtube som går igenom allt på ett enkelt sätt. Dock på engelska.
Beersmith på Svenska?
Hade samma känsla i början också, men några bryggningar senare så tyckte jag att programmet levererade kanon. Det är lätt att upprepa och utveckla recept tycker jag. Men visst, lite tragglande på engelska forum behövs kanske tyvärr. Nåt speciellt som du behöver hjälp med, som vi som använder det kanske råkar kunna svara på? 
Jag upplevde samma sak i början men plötsligt när jag bryggt lite mer så var det som att kunna se "The Matrix", allt kändes plötsligt logiskt och jag har inga direkta förbättringsförslag. Det var en svensk översättning pågång ett tag men jag tror det dog ut. För egen del skulle jag inte köra på svenska iallafall men det kanske underlättar för någon.
Jag behöver nog inte Beersmith på svenska utan bara en "help" så att säga... en lathund.Lindh skrev:Jag upplevde samma sak i början men plötsligt när jag bryggt lite mer så var det som att kunna se "The Matrix", allt kändes plötsligt logiskt och jag har inga direkta förbättringsförslag. Det var en svensk översättning pågång ett tag men jag tror det dog ut. För egen del skulle jag inte köra på svenska iallafall men det kanske underlättar för någon.
Jag kanske får titta lite till men som sagt... jag tycker det bara en massa fält hit och dit och jag får inte ihop det. jag skulle bara vilja förstår allt lite bättre...eller så lider jag vidare med Brewtarget
// Jonas
Ge det lite energi så du kommer över tröskeln, det kommer va värt det. Tycker jag i alla fall. 
Tänkte tipsa om originaltråden ang beersmith på svenska. Ni kanske hittar något matnyttigt där. http://www.shbf.se/bryggaren/viewtopic. ... 741#p25134
jag får sätt mig in i det... för min del var det inte Beersmith på svenska utan mer en lathund.Bee skrev:Tänkte tipsa om originaltråden ang beersmith på svenska. Ni kanske hittar något matnyttigt där. http://www.shbf.se/bryggaren/viewtopic. ... 741#p25134
Jag skulle gärna dela med mig av att översätta eller så det det fans svenska språkfiler men det verkar som man ska ladda ner fil... blir lite dubbla jobb. Hade vart bra om man delade på det online i så fall men det är väl en fråga för Beersmith i så fall
// Jonas