Ja, som rubriken lyder. Varför ska man mäska i 1 h och 40 min enligt beersmith vid biab-bryggning? Tog just ett jodprov efter 60 min och ingen skiftning i färg där inte.
Nån som vet?
Ps. Jag menar så klart 100 minuter i rubriken, men det verkar inte gå att ändra.
Varför vill [Beersmith] att man ska mäska i 200 min?
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Varför vill [Beersmith] att man ska mäska i 200 min?
Senast redigerad av Jacon den torsdag 2015-03-12 22:20, redigerad totalt 1 gång.
Re: Varför vill beersmith att man ska mäska i 200 min?
Haha va?? Jag kmr ifs inte ihåg min grundinställning. Men några 200min minns jag inte. Kör 90min med utmäsk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Varför vill beersmith att man ska mäska i 200 min?
Haha!!! Fel fel fel!!!!! 100 min menar jag så klart!
Re: Varför vill beersmith att man ska mäska i 200 min?
Jag vet inte vad beersmith säger angående biab, men oftast med dataprogram så gäller devisen: si/so
Jag skulle se över grundinställnigarna
Jag skulle se över grundinställnigarna
Varför vill beersmith att man ska mäska i 200 min?
Då är det antagligen 90min plus 10 utmäskning. Jag kör rätt mycket pilsner malt och en släng karamel så oftast blir d 90min mäsk .
Har du mätt och allt är fine så kör, inget att haka upp sig på. Ändra bara i beersmith.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du mätt och allt är fine så kör, inget att haka upp sig på. Ändra bara i beersmith.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
