Etiketter - Synpunkter, tips och idéer!
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Re: Etiketter - Synpunkter, tips och idéer!
Mjölk
Enkelskägget!
Enkelskägget!
Tips från annan tråd gällande hjälp med etikettdesign: fiverr.com
Härlig!Kavallin skrev:Vad sägs om denna?
Nu vet jag inte hur ni brukar göra med tappning på olika flaskor. Vi skippade skriva ut volymen på etiketterna så kunde man blanda stora och små flaskor utan att ändra ettiketter.
Web: http://www.facebook.com/wessfeldts
Vi kör alltid på 33cl flaskor, försöker hålla oss till vanliga longneck som typ Mikkeller och Brewdog.Härlig!
Nu vet jag inte hur ni brukar göra med tappning på olika flaskor. Vi skippade skriva ut volymen på etiketterna så kunde man blanda stora och små flaskor utan att ändra ettiketter.
Web: http://www.facebook.com/wessfeldts
Sen är vi inte så jävla bra på bryggningen än så vi måste ändå ändra på % efter varje gång nästan..
/Simon
Det var en hel del spånande på vad man skulle döpa sina första öl till... En massa namn kopplade till öl typ, närområden osv osv maldes, övervägdes och ratades. Jag fann det så tråkigt och fantasilöst!
Sen slog det mig att jag knappast försöker lansera ett varumärke eller produkt, så varför då ens tänka i dom banorna? Jag kan väl kalla ölen precis vad jag vill? Sagt och gjort, mina öl ska få heta precis vad dom vill.
Sen slog det mig att jag knappast försöker lansera ett varumärke eller produkt, så varför då ens tänka i dom banorna? Jag kan väl kalla ölen precis vad jag vill? Sagt och gjort, mina öl ska få heta precis vad dom vill.
- BryggarJohan
- Satsbryggare

Firade midsommar i Dalarna. Då fick etiketten se ut såhär:

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Skickas från min iPhone via Tapatalk
-
Pulsatorius
- Torrhumlare

Jag följde tipset och testade fivrr.com. Satans så nöjd jag blev. Ägnat timmar åt att försöka få till hyfsad etikett. Betalde ca 500 så gjorde en kille i England om etiketten tills jag blev nöjd. Fick den i det format jag ville så jag enkelt ändra färg och text för mina olika ölstilar

Fick en snilleblixt i helgen som jag har provat på idag.
Till min Ingefärsöl jag tappade i lördags, så testade jag att skriva ut etiketten på vanlig maskeringstejp.
För att skriva ut så fyllde jag ett smörpapper, i A4 storlek, med tejp sida vid sida.
Tejpen rev jag sedan av lite "slarvigt" i sidorna.
Enkelt och snyggt!
Skickat från min SGP521 via Tapatalk
Till min Ingefärsöl jag tappade i lördags, så testade jag att skriva ut etiketten på vanlig maskeringstejp.
För att skriva ut så fyllde jag ett smörpapper, i A4 storlek, med tejp sida vid sida.
Tejpen rev jag sedan av lite "slarvigt" i sidorna.
Enkelt och snyggt!

Skickat från min SGP521 via Tapatalk
Alex082 - Mycket intressant!
Använde du laser eller bläckstråle?
Ingen tendens till att tejpen "rivs av" i skrivaren?
Vore ju tråkigt med tejprester inne i skrivaren
Använde du laser eller bläckstråle?
Ingen tendens till att tejpen "rivs av" i skrivaren?
Vore ju tråkigt med tejprester inne i skrivaren
Till dessa använde jag bläckstråleskrivare, borde fungera lika bra med laser. Vid första försöket lossnade tejpen och fastnade. Vid andra försöket hjälpte jag pappret lite på traven när det var påväg ut och då gick det mycket bättre. Så det är på egen risk [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Skickat från min C6903 via Tapatalk
Skickat från min C6903 via Tapatalk
Jag skulle avråda från att köra tejp eller saker som kan smälta i en laserskrivare. Får du klister/kladd på valsen är det troligtvis kört och du får köpa en ny.