Bazooka och Hendi spis

Stöd till dem som just har börjat eller vill börja brygga

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Kategoriregler
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
COYG
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Bazooka och Hendi spis

Inlägg av COYG »

Uppgraderar mitt 36l kokkärl med tappkran och en bazooka 30 cm. från Humle, jag körer hink i hink ( 60 l ) har läst lite på här på forumet och börjar fundera över om jag tjänar på å flytta över bazookae´n i hink-i hinken i stället får lite mindre skal och annat ved mäskningen.
Eller ska jag installera den i kokkärlet? i så fall fungerar den med pellets?

En fråga till, ni som har investerat i en Hendi 3500w spis från Ebay är den värd pengarna? är i valet och kvalet om jag ska investera i en, och skippa doppvärmare, isolation och annat.
bryggapa
Dekoktionsmäskare
Dekoktionsmäskare

Re: Bazooka och Hendi spis

Inlägg av bryggapa »

En fråga till, ni som har investerat i en Hendi 3500w spis från Ebay är den värd pengarna? är i valet och kvalet om jag ska investera i en, och skippa doppvärmare, isolation och annat.
Jag tycker definitivt den är prisvärd, ångrar inte för en sekund att jag 'investerade' i patina gryta och hendi häll.
STC-1000+, förbättrad firmware till STC-1000 för jäsning
https://github.com/matsstaff/stc1000p
Användarens profilbild
Judgecc
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av Judgecc »

Är nöjd med patina 36l o min Hendi jag med!

Skickat från min iPad med Tapatalk
COYG
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av COYG »

Tackar för svar.
Då fläskar jag till! Ebay nästa.
Jonel
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Jonel »

Jag använde tidigare bazooka i mitt kokkärl (36 liter) och humlade med pellets. Nu har jag tagit bort den. Jag tyckte att det satte igen frustrerande mycket och kvar i grytan var åtskilliga liter som inte kom ut. Nu har jag lite Theresiatyg över jäskärlet och tappar av allt med effektiv avskiljning utan igensättning.
COYG
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Inlägg av COYG »

Jonel skrev:Jag använde tidigare bazooka i mitt kokkärl (36 liter) och humlade med pellets. Nu har jag tagit bort den. Jag tyckte att det satte igen frustrerande mycket och kvar i grytan var åtskilliga liter som inte kom ut. Nu har jag lite Theresiatyg över jäskärlet och tappar av allt med effektiv avskiljning utan igensättning.
Det var det jag fruktade!
Tar bort den och sätter den i min 60l hink-hink, det borde väl fungera? tänker då på skal och dylikt, från lakning.
Jonel
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Jonel »

Det tror jag ska fungera bra, men har ingen egen erfarenhet.
Skriv svar