Uppgraderar mitt 36l kokkärl med tappkran och en bazooka 30 cm. från Humle, jag körer hink i hink ( 60 l ) har läst lite på här på forumet och börjar fundera över om jag tjänar på å flytta över bazookae´n i hink-i hinken i stället får lite mindre skal och annat ved mäskningen.
Eller ska jag installera den i kokkärlet? i så fall fungerar den med pellets?
En fråga till, ni som har investerat i en Hendi 3500w spis från Ebay är den värd pengarna? är i valet och kvalet om jag ska investera i en, och skippa doppvärmare, isolation och annat.
Bazooka och Hendi spis
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
Kategoriregler
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
Re: Bazooka och Hendi spis
Jag tycker definitivt den är prisvärd, ångrar inte för en sekund att jag 'investerade' i patina gryta och hendi häll.En fråga till, ni som har investerat i en Hendi 3500w spis från Ebay är den värd pengarna? är i valet och kvalet om jag ska investera i en, och skippa doppvärmare, isolation och annat.
STC-1000+, förbättrad firmware till STC-1000 för jäsning
https://github.com/matsstaff/stc1000p
https://github.com/matsstaff/stc1000p
Är nöjd med patina 36l o min Hendi jag med!
Skickat från min iPad med Tapatalk
Skickat från min iPad med Tapatalk
Tackar för svar.
Då fläskar jag till! Ebay nästa.
Då fläskar jag till! Ebay nästa.
Jag använde tidigare bazooka i mitt kokkärl (36 liter) och humlade med pellets. Nu har jag tagit bort den. Jag tyckte att det satte igen frustrerande mycket och kvar i grytan var åtskilliga liter som inte kom ut. Nu har jag lite Theresiatyg över jäskärlet och tappar av allt med effektiv avskiljning utan igensättning.
Det var det jag fruktade!Jonel skrev:Jag använde tidigare bazooka i mitt kokkärl (36 liter) och humlade med pellets. Nu har jag tagit bort den. Jag tyckte att det satte igen frustrerande mycket och kvar i grytan var åtskilliga liter som inte kom ut. Nu har jag lite Theresiatyg över jäskärlet och tappar av allt med effektiv avskiljning utan igensättning.
Tar bort den och sätter den i min 60l hink-hink, det borde väl fungera? tänker då på skal och dylikt, från lakning.
Det tror jag ska fungera bra, men har ingen egen erfarenhet.