Hjälp en teknofob!
Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp
Re: Hjälp en teknofob!
Kontrollera o-ringen som sitter i adaptern. Min har hamnat snett ibland och då läcker det.
Men adaptern ser ut som den ska?
Nu har jag meckat med den där j-vla o-ringen. Och gud vad jag har dragit åt. Och den hör gången kom jag förbi det högljudda pysandet till ett tyst pysande. Men hur mycket jag (och min fru med mig) tog i så gick det inte att då tätt. Jag blir så sjuuukt frustrerad!!!
Det måste vara nogot annat som är fel, man ska inte behöva dra åt dom så hårt! Har du justerat mittenskruven?
Ok, läste nu att den inte gick att justera på din modell. Verkar underligt tycker jag. Hur ser mittenpinnen ut på regulatorsidan?

Syns det här?
Tänkte mer på hur adaptern ser ut på regulatorsidan. De adaptrar jag sett har en mittenpinne som går att justera med hjälp av ett spår eller insex på baksidan. Men någon skrev ju att din modell inte var justerbar och då är det säkert så, men kolla för säkerhets skull att den inte är justerbar. Min adapter betedde sig exakt som din innan jag justerade utsticket och på bilden såg det ut som om du hade rätt stort utstick.
Finns inget att justera på något sätt. Får köpa en ny på humle. Nästan gång jag åker dit så kan de ju få demonstrera hur f-n man gör..
Det visade sig vara för klent åtdraget mellan adapter och regulatorn. Men nu funkar det fint. Har haft min öl på fat en vecka idag. Jag köpte sytråd för att det inte ska skumma så mycket. Dock läckte det mellan jg och den vanliga ölslangen, innan sytråden. Är det för att Jag har tagit av och på den en massa?
JG-kopplingar ska klara att dras i och ur många gånger. De används ofta på kommersiella fatsystem. Se till att du tryckt i slangen ordentligt.
Hm, jag tyckte ju att jag gjort det. Men får prova igen. Imorgon eller så.
- fredrik.stahl
- Dekoktionsmäskare

Kolla så att kopplingen är hel. Ibland kan plasttungorna som håller slangen fast lossna på gamla kopplingar. Kolla också att slangen är oskadad med ett rakt snitt i änden, kapa annars en cm eller två.
Ok! Det där snittet funderar jag på. Kan vara lite snett. Gör om gör rätt som det heter.
Vet inte om det var snittet eller att jag inte tryckt till ordentligt. Men nu funkade det!