Ölträffar i Gbg??

Malt, humle, jäst, vatten, körsbär, tallkottar etc. - hur de kan blandas, processer, vad du har på G och vad du gjort

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Robbix
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Ölträffar i Gbg??

Inlägg av Robbix »

God kväll alla hembryggare!

Funderar på om det finns fler hembryggare (med viss erfarenhet och ett brinnande intresse) som likt mig hade tyckt det vore trevligt att samlas ett gäng på trevlig lokal (där det serveras öl) och diskutera det vi alla älskar, ölbryggning! :)

Hade varit riktigt skoj (och lärorikt) om vi kunde bli ett gäng glad bryggare som sågs var 4-6 vecka. På förväg bestämmer vi kvällens ämne, (tex. jästskördning en kväll och något annat nästa) den som vill kan läsa på innan och sedan kan vi utbyta tankar, teorier och erfarenheter samt uppmuntra varandra till olika testbryggningar som senare kan jämföras.

Jag kan gärna ta på mig att styra upp detta om det visar sig finnas ett intresse och jag har även tillgång till centralt belägen lokal om man skulle vilja träffas och smaka på varandras bryggder.

Någon mer än jag som tycker detta låter som en kul grej? :)
ekstedt
Munk
Munk
Kontakt:

Re: Ölträffar i Gbg??

Inlägg av ekstedt »

Kolla upp Gothia Hembryggarförening, de har regelbundna träffar där de bjuder in föredragshållare och provar varandras öl. De hittas väl lättast (endast?) på fejjan.

Om deras verksamhet inte riktigt passar dig finns det säkert underlag för fler hembryggarklubbar i Götet, här sjuder det verkligen av hembryggaraktivitet.
Robbix
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inlägg av Robbix »

Tack för tipset Ekstedt hittade dem på FB. :) Men som du säger så finns det kanske underlag för fler och mindre sammanslutningar. Får väl se om det finns några fler som sluter upp hittils är vi bara två..
erik86
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av erik86 »

Jag är intresserad så länge det är väster om avenyn.
Robbix
Vattenbehandlare
Vattenbehandlare

Inlägg av Robbix »

Det är det minsta bekymret @erik86 för på avenyn serveras mest bratts, turister å corona, inget för mig...
Skriv svar