Recept på en veteöl

Vill du ha tips och feedback på ditt recept? Har du en intressant idé du vill diskutera? Här är forumdelen för dig!

Moderatorer: martinb, alekks, Webbgrupp

daniel_mankler
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 34
Blev medlem: fredag 2014-11-14 14:48

Recept på en veteöl

Inlägg av daniel_mankler »

Tjena,

Till min nästa bryggning tänkte jag köra en veteöl. Dock har min leverantör slut på Citra humlen som jag skulle haft i. :(

Är det någon som sitter på ett bra recept på veteöl och som hen vill dela med sig får hen gärna göra det.

Tack !!!

//D
Användarens profilbild
Smancho
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 191
Blev medlem: tisdag 2014-05-20 10:07
Ort: Stockholm,Lidingö
Kontakt:

Re: Recept på en veteöl

Inlägg av Smancho »

Stenstugan
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 57
Blev medlem: torsdag 2014-11-20 19:10

Re: Recept på en veteöl

Inlägg av Stenstugan »

Du har ju ett receptförslag på veteöl, på stora hembryggardagen du kan köra.
daniel_mankler
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare
Inlägg: 34
Blev medlem: fredag 2014-11-14 14:48

Re: Recept på en veteöl

Inlägg av daniel_mankler »


Ok tack. Ska kolla där.
Användarens profilbild
Smancho
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 191
Blev medlem: tisdag 2014-05-20 10:07
Ort: Stockholm,Lidingö
Kontakt:

Re: Recept på en veteöl

Inlägg av Smancho »

Just det! Veteöl var ju hembryggardagens tema!
niklas_n
Jästodlare
Jästodlare
Inlägg: 1207
Blev medlem: söndag 2014-05-04 20:57
Ort: Katrineholm

Re: Recept på en veteöl

Inlägg av niklas_n »

Jag har kört dethär receptet, http://www.humle.se/punbb/viewtopic.php?id=3805

Efter detta schema;
40c i 10 min.
50c i 15 min.
64c i 45 min
69c i 40 min.
78c i 15 min.

Rätt eller fel vetefan men det vart kanonbra tycker jag. Jäste i 23 grader typ.
Skriv svar