Känns som att du besvarat din egna fråga. Men jag tror också att det handlar om att du drack mer och starkare öl på festen än vad du normalt gör hemma. Kombinera det med att du kanske går och lägger dig senare eller dricker mindre vatten (eller på annat sätt driver vätska ur kroppen) när du är på fest så blir bakfyllan mer påtaglig. För mig är det så pass små marginaler att om jag slutar dricka vid 21:00 så känner jag ingenting dagen efter (såvida jag inte haft en riktig gruvfylla), men dricker jag en öl 22:00 så känner jag av det när jag vaknar.
Varför skriver du systemsprit när du menar öl?
Blir man dåligare på systemsprit? ??
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
-
Olsvamlarn
- Vattenbehandlare

Re: Blir man dåligare på systemsprit? ??
Tjena öl svamlarn. Ja d är ju bara en gissning.. men har nu provat mina egna ölen några veckor till å d är inte alls samma påtagliga baksmälla. Kanske det har med fenoler å annat shit som bildas inte lika mycket av d... . Bara gissning
Att
Att
Men man blir berusad nog medans man postar till forumet ser det ut som... [emoji38] [emoji16] [emoji16]Izvek skrev:Tjena öl svamlarn. Ja d är ju bara en gissning.. men har nu provat mina egna ölen några veckor till å d är inte alls samma påtagliga baksmälla. Kanske det har med fenoler å annat shit som bildas inte lika mycket av d... . Bara gissning
Att
Nej egentligen undrar jag om det inte är fler som tycker som jag att den här tråden borde dö någon gång! [emoji4]
Nåt för Mythbusters typ