Fantastisk färg!Bee skrev:Folk Pale Ale på hemgjord karamellmalt, och humlad med Summer och Wakatu.
Posta en bild på eran hembryggda öl!
Moderatorer: martinb, Webbgrupp
-
Jonas Johnsson
- RIMS-byggare

Re: Sv: Posta en bild på eran hembryggda öl!
Re: Posta en bild på eran hembryggda öl!
Tack! Det måste vara den hemgjorda karamellmalten, (och instagram), som gör den där fina orangea färgen.
-
Jonas Johnsson
- RIMS-byggare

Vad har du använt förutom karamellmalt? Är det vanlig pale ale malt?Bee skrev:Tack! Det måste vara den hemgjorda karamellmalten, (och instagram), som gör den där fina orangea färgen.
Chaos Brewery - Knullfull APA
Namnet kommer av det tillstånd du befinner dig i när du e så krattans full så du drar hem vilket träsktroll som helst från krogen. Nästa dag mår du apa...
Med tanke på ABV strax över 7.0 så var namnet givet.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Namnet kommer av det tillstånd du befinner dig i när du e så krattans full så du drar hem vilket träsktroll som helst från krogen. Nästa dag mår du apa...
Med tanke på ABV strax över 7.0 så var namnet givet.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Andra försöket att brygga en klon på Averys White Rascal, en belgisk veteöl som jag och polaren gillar skarpt, tycker vi är på rätt väg, både smak och färg börjar närma sig även om de skiljer sig åt något, orginalet är den till höger på bilden nedan och våra klon till vänster...forts följer
Min schwarzbierhybrid som är den bästa jag gjort. Hade lite bryderier i tråden http://shbf.se/bryggaren/viewtopic.php?f=5&t=10142 när den var ung men med ordentlig kolsyra och kallagring blev den mycket god. Ett skum som inte skäms för sig heller

Vinter-IPA humlad med Citra, Centennial och Mosaic.
en ale humlas med saaz, amarillo och cascade. Lätt och fräsch. Min snyggaste öl hittills. Skickas från min iPhone via Tapatalk
Using Tapatalk
Saison, 3711french, pilsner 95% vete5%..
Tack @Davgus för jästen, efter två batcher av honom fick jag 2dl kanon fin jäst. .
Tack @Davgus för jästen, efter två batcher av honom fick jag 2dl kanon fin jäst. .
Hoppas den blev bra. Ser fram emot ett smakprov[emoji3]Judgecc skrev:Saison, 3711french, pilsner 95% vete5%..
Mycket! I klass med dina Saison. [emoji6]davgus skrev:Hoppas den blev bra. Ser fram emot ett smakprov[emoji3]
- Weinkeller
- Maltrostare

En Supersaison med fläder och mynta bredvid ett glas ESB.

Och så en Svart IPA eller Cascadian Dark Ale eller vad man nu vill kalla den.

Och så en Svart IPA eller Cascadian Dark Ale eller vad man nu vill kalla den.

Re: Sv: Posta en bild på eran hembryggda öl!
Saison 33% pale, 33%vete, 33% omältat korn, hemodlad Tettnanger som humle.
Belle Saison som jäst. Inte helt nöjd, luktar lite svavel i början och något tunn kropp.
Edit: Den blev bättre när den fått värma upp sig lite.
Belle Saison som jäst. Inte helt nöjd, luktar lite svavel i början och något tunn kropp.
Edit: Den blev bättre när den fått värma upp sig lite.
Senast redigerad av Bee den lördag 2015-01-31 18:46, redigerad totalt 1 gång.
En vidareutveckling på min allra första bryggning faktiskt. En amerikansk veteöl med 50% vetemalt, 40% pilsnermalt och 10% carapils. Smaksatt med mest Amarillo men också lite Cascade. Behöver mer humle - men annars [emoji106][emoji106]!

En American brown ale min första bryggd som jag bryggde med Lilla Köksbryggeriet