Ol helt ifraan grunden

Diskutera, fråga och tipsa om öl, deras skapare, ställen där de kan njutas eller läsas om på bloggar eller annat - i hela världen

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

atif
Nybryggare
Nybryggare

Ol helt ifraan grunden

Inlägg av atif »

Vad tror ni? Gora ol helt hundra procent ifraan grunden. Bygga tunnor, odla allt man behover. Jag menar vikingarna klarade av det, daa borde jag ? eller? Tips? tilvagagaangsatt uppskattas. Vad tror ni gaar projektet att utfora?
OvGr
Helmaltsbryggare
Helmaltsbryggare

Re: Ol helt ifraan grunden

Inlägg av OvGr »

Odla alla råvaror själv går absolut! Är dock tidskrävande och tar mycket plats (främst kornet). Bygga utrustningen från grunden också borde väl gå bra, har dock inte hört om någon som har gjort det. Det är la bara att böja till en metalbit till en kastrull och värma upp med en lägereld. :wink:

Kul experiment att inte köpa någon färdig utrustning. Det svåra tror jag blir att få noggrannhet i processen. Blir ju lite svårt att hålla jämn mäsktemperatur utan att ha en bra temperatur t.ex.
Användarens profilbild
Patrik-b
RIMS-byggare
RIMS-byggare

Inlägg av Patrik-b »

Varför skulle det inte gå. Frågan är om det är värt insatsen i tid. Lär inte bli så mycket ölbryggande mer byggande odlande men det kanske är grejen.
aaamx
Satsbryggare
Satsbryggare

Inlägg av aaamx »

Did you end up starting? I say take a lot of pictures and then send it to some of the brewery magazines! They would piss themselves to have a story like this… xlnt idea.
Skriv svar