Ölkompaniets maltkvarn

Saker som är bra, var man köper eller hur man bygger

Moderatorer: martinb, Staffan Ulfberg, Webbgrupp

Användarens profilbild
Judgecc
Maltrostare
Maltrostare

Re: Ölkompaniets maltkvarn

Inlägg av Judgecc »

wessman skrev:Nu har jag kollat med leverantören angående reservdelar och garanti som efterfrågades.
Garanti är det i 6 månader enligt konsumentköpslagen sa dom, och reservdelar ska inte vara några problem att fixa.

Dock fick jag indikationer på att det inte är rekommenderat att köra med borrmaskin även om det går, då gäller inte garantin längre.
Men jag ska själv testa att mala lite malt med skruvdragaren, kan återkomma med hur det gick sen.
Sådär. Då har jag lagt en order på 1200kr ink moms + frakt.. Kom på mig med att 90kr i frakt är inte speciellt farligt när man ändå behöver lite smått och gott.. Ännu en gång tack för bra info, får hoppas kvarnen funkar som den ska och att allting går smidigt..
Hoppas även att ni i framtiden tar in större säckar malt, kylspiraler, cornerliusfat osv.. Gillar eran sida och närheten om det framöver blir tyngre grejer man vill hämta själv.. Förtjust i bryggbutiken i "mölndal" men tycker det är underbart med en hemsida som visar vad som finns..
Ha det gott..
/Martin
wessman
Torrhumlare
Torrhumlare
Kontakt:

Inlägg av wessman »

Judgecc skrev: Sådär. Då har jag lagt en order på 1200kr ink moms + frakt.. Kom på mig med att 90kr i frakt är inte speciellt farligt när man ändå behöver lite smått och gott.. Ännu en gång tack för bra info, får hoppas kvarnen funkar som den ska och att allting går smidigt..
Hoppas även att ni i framtiden tar in större säckar malt, kylspiraler, cornerliusfat osv.. Gillar eran sida och närheten om det framöver blir tyngre grejer man vill hämta själv.. Förtjust i bryggbutiken i "mölndal" men tycker det är underbart med en hemsida som visar vad som finns..
Ha det gott..
/Martin
Härligt! Absolut, kylspiral, corneliusfat m.m. är på väg in =) Kul med feedback, har du mer förslag så säg gärna till!
Jobbar även på att få in Igloo-liknande mäsk/lak-kärl med falskbotten och tappkran.
Besök gärna min butik för hembryggare: Ölkompaniet.
Användarens profilbild
Patrik-b
RIMS-byggare
RIMS-byggare

Inlägg av Patrik-b »

Gör för övrigt lika bra beställa samma direkt från Kina om man vill komma lite billigare undan.
Användarens profilbild
Judgecc
Maltrostare
Maltrostare

Re: Sv: Ölkompaniets maltkvarn

Inlägg av Judgecc »

Patrik-b skrev:Gör för övrigt lika bra beställa samma direkt från Kina om man vill komma lite billigare undan.
Japp. Om man vill vänta. Köper och gynnar hellre gbg baserat än Kina själv.. Sen har du rätt. Men det behövs oftast nåt mer från bryggbutiken alla gånger.
Användarens profilbild
Patrik-b
RIMS-byggare
RIMS-byggare

Inlägg av Patrik-b »

Absolut kul att stödja det lokala. Ingen direkt väntan från Kina nuförtiden. Går snabbt.
Användarens profilbild
angr
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av angr »

Vore bra att veta vilken skörd/årgång det är på humlen. Annars bra storlek (50g) och bra priser får jag säga.
Vem sa att bakterier i kroppen inte var kul? Drack en brettad Saison i helgen och hade jättekul sen.
wessman
Torrhumlare
Torrhumlare
Kontakt:

Inlägg av wessman »

angr skrev:Vore bra att veta vilken skörd/årgång det är på humlen. Annars bra storlek (50g) och bra priser får jag säga.
Bra feedback, tack! Ska ta fram den infon i veckan :)
Användarens profilbild
peppei7
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av peppei7 »

Har också beställt en maltkross med lite andra saker. Bra fraktpriser.
Ekens Bryggerisällskap
Användarens profilbild
Judgecc
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av Judgecc »

Ja bra priser från snusmajoren [WINKING FACE]
Användarens profilbild
Judgecc
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av Judgecc »

peppei7 skrev:Har också beställt en maltkross med lite andra saker. Bra fraktpriser.
Har du fått prylarna?
Jag beställde i söndags men paketet är inte ens på g från sortering än [emoji50]
wessman
Torrhumlare
Torrhumlare
Kontakt:

Inlägg av wessman »

Judgecc skrev: Har du fått prylarna?
Jag beställde i söndags men paketet är inte ens på g från sortering än [emoji50]
Hej! Vi skickade paketet i måndags. Du ska ha fått SMS-avi från Schenker. Paketet väntar på dig iaf :)
Användarens profilbild
peppei7
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av peppei7 »

Samma status som Wessman. Borde komma på måndag el tisdag
Ekens Bryggerisällskap
Användarens profilbild
Judgecc
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av Judgecc »

Grejerna kom i torsdags så 4dgr får man nog räkna med. Tyvärr åkte jag till Belgien i torsdags så får hämta ut dom på måndag..
Användarens profilbild
Judgecc
Maltrostare
Maltrostare

Inlägg av Judgecc »

Är det bara jag som lyckas få sidorna på kvarnen att lossa ofta? Blir vannsinig över det. Till saken hör att jag inte satt fast den i nån bräda lr liknande än..

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Hjulbult
Torrhumlare
Torrhumlare

Inlägg av Hjulbult »

Judgecc skrev:Är det bara jag som lyckas få sidorna på kvarnen att lossa ofta? Blir vannsinig över det. Till saken hör att jag inte satt fast den i nån bräda lr liknande än..

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Jag har exakt samma problem, sjukt störigt. Skall testa att hamra ihop de små clipsen inför nästa bryggning, eller på annat sätt försöka fixera sidorna bättre.

Sist jag krossade hade jag även problem med att slavvalsen kärvade så malningen blev rent horribelt besvärlig då den valsen låste sig hela tiden. Detta tror jag mig dock ha hittat orsaken till. Jag tror att slavvalsen var lite snedställd vilket gjorde så att sidan på valsen släpade i huset på ett ställe under varvet. Detta skall jag vara uppmärksam på inför kommande bryggningar.

//NJN
Skriv svar