Vattenmängd

Stöd till dem som just har börjat eller vill börja brygga

Moderatorer: martinb, Webbgrupp

Kategoriregler
Innan du startar en ny tråd i denna kategori ska du ha läst Info-meddelandet som berättar vad som hör hemma under Nybryggarhjälp.
gustafjosefsson
Delmäskare
Delmäskare
Inlägg: 14
Blev medlem: måndag 2014-11-03 23:42

Vattenmängd

Inlägg av gustafjosefsson »

Hej,

har funderingar på att brygga denna lagern: http://beersmithrecipes.com/viewrecipe/ ... enna-lager

men känns som att det är väldigt mycket vatten i förhållande till malten? någon som kan säga vad ni tycker om detta? I receptet står inte heller temperatur vid urmäskning, nån som har tips på detta?

Tacksam för alla svar :)
BrewJack
Torrhumlare
Torrhumlare
Inlägg: 77
Blev medlem: måndag 2014-10-27 17:18

Re: Vattenmängd

Inlägg av BrewJack »

Om jag tolkar det rätt, så mäskar du ut vid 75.6° 10 min.

Bild


Sent from my iPad using Tapatalk
Skriv svar